طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده و پفکی با فر و بدون فر به روش بازاری


شیرینی نارگیلی یکی از شیرینی های ایرانی است که در عید نوروز تهیه می شود البته از این شیرینی خوشمزه به غیر از عید نیز می توان استفاده کرد. بافت این شیرینی بسیار نرم و ترد است و مزه جالب دارد. از خواص نارگیل که در تهیه این شیرینی استفاده می شود می توان به مقادیر بالای فیبر، کنترل دیابت، کاهش چربی و… نام برد. دستور پخت این شیرینی شباهت زیادی به شیرینی گردویی دارد. امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر نارگیل ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان سرخالی
روغن مایع ۱/۲ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آبلیمو ۱ ق چای خوری
پودر قند مقداری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مرحله اول: ترکیب کردن مواد

ابتدا نارگیل را پیمانه زده و در مخلوط کن بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید. روغن مایع را در لیوان بریزید و به مخلوط کن اضافه کنید. تخم مرغ را بشکنید و سفیده را از زرده جدا کنید در ادامه سفیده را به بقیه مواد اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم: داغ زدن شیرینی نارگیلی

در ادامه مواد را از مخلوط کن در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا مواد کمی گرم شوند و شکر آب و مواد کمی جمع شوند. حواستان باشد که مواد شیرینی برای داغ زدن نباید بجوشد. در ادامه مقداری آبلیمو روی مواد بریزید و هم بزنید سپس گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: ریختن شیرینی در قیف

مواد داغ زده شده را بزارید کمی خنک شود سپس در قیف بریزید و روی سینی فر را کاغذ روغنی پهن کنید و به اندازه دلخواه با قیف از مواد شیرینی روی کاغذ بریزید. در ادامه با الک مقداری پودر قند روی شیرینی ها الک کنید که این کار باعث می شود شیرینی نارگیلی ها کمی ترک بخورد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی نارگیلی در فر

سینی فر را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۵۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار ها شیرینی نارگیلی ها بپزد بعد از پخت و سرد شدن روی آن را با پودر پسته تزیین کنید یا ساده میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی نارگیلی

  1. بعد از داغ زدن صبر کنید مواد کمی خنک شود سپس در فر بزارید در غیر این صورت شیرینی وا می رود.
  2. پودر نارگیلی که استفاده می کنید باید حتما چرب باشد.
  3. شما می توانید مرحله داغ زدن را حذف کنید اما باید مواد را به مقدار زیاد هم بزنید.