طرز تهیه شیر بادام خانگی برای کودک و بزرگسال با خرما + نکات مهم


شیر بادام یک نوشیدنی مفید و مقوی است که از بادام و آب تهیه می شود و شکلی شبیه به شیر دارد. از خواص این نوشیدنی می توان به حفظ سلامت استخوان، بهبود عملکرد اعصاب، سلامت قلب و… اشاره کرد. شیر بادام حاوی کلسیم، ریبوفلاوین و سایر ویتامین ها است. این نوشیدنی طبعی گرم و تر دارد و افرادی که با خوردن شیر سردی می کنند می توانند از شیر بادام همراه شیر خود استفاده کنند. ۱۰۰ گرم از این شیر بادام ۳۰ کالری دارد که می تواند یک میان وعده کم کالری برای افراد رد حال رژیم نیز محسوب شود. تهیه این نوشیدنی بسیار آسان است و در کمترین زمان تهیه می شود و وقتی این نوشیدنی خنک می شود طعم جذاتب تری می گیرد. از این نوشیدنی به عنوان تغذیه کودکان در حال رشد نیز می توانی به همراه بیسکوییت و کیک استفاد ه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه شیر بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه شیر بادام

بادام ۵۰۰ گرم
خرما ۳ عدد
آب ۱/۲ لیوان

طرز تهیه شیر بادام

مرحله اول: ریختن مواد در مخلوط کن

بادام ها را در آب ولرم بریزید و به مدت ۱۲ ساعت بزارید در آن بماند تا خوب خیس بخورد و به راحتی پوست آن جدا شود. در ادامه پوست بادام ها را جدا کنید و در یک ظرف بریزید. بادام ها را در مخلوط کن بریزید سپس خرماهای پوست گرفته را اضافه کنید.

مرحله دوم: مخلوط شدن مواد

مقداری آب به مخلوط کن اضافه کنید و آن را روشن کنید تا مواد ترکیب شوند. بعد از ترکیب شدن آن را در یک پارچه بریزید تا بادام های اضافی در پارچه بماند سپس آب تهیه شده را در لیوان بریزید و می توانید با جو پرک و میوه این نوشیدنی را مخلوط و میل کنید نوش جا

فوت و فن های طرز تهیه شیر بادام

  1. می توایند از مقداری عسل یا شیره نیز در تهیه این نوشیدنی استفاده کنید تا مقوی تر شود.
  2. شیر بادام را می توانید به جای آب با شیر مخلوط کنید و در هنگام اضافه کردن آب به مخلوط کن شیر اضافه کنید.
  3. تفاله های بادام که از پارچه رد نشده است را می توانید با کره بادام زمینی و شکلات ورز دهید و به شکل توپک درآورید و در پودر نارگیل یا پسته بغلتانید.
  4. شیر بادام را می توانید همراه یک اسکوپ بستنی در تابستان میل کنید و از آن لذت ببرید.