طرز تهیه ژله انار دو رنگ با بستنی ساده و راحت برای شب یلدا


ژله انار یکی از ژله هایی است که شما می توانید آن را در خانه تهیه و برای پذایرایی یلدا یا به عنوان دسر استفاده کنید. لایه های این ژله قرمز و سفید است که این ژله را شیک و متنوع تر می کند. این ژله به راحتی قابل تهیه است و چالش خاصی ندارد و مزه خوبی دارد. امروز در کولاک طرز تهیه ژله انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله انار ۱ بسته
ژله آلوورا ۱ بسته
آب جوش ۳ لیوان
بستنی ۲ ق غذا خوری
انار دان شده به میزان دلخواه

طرز تهیه ژله انار

مرحله اول: تهیه ژله انار و آلوورا

ابتدا پودر ژله انار را در یک یک کاسه بریزید و به آن ۱/۵ لیوان آب جوش اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. در ادامه ژله آلوورا را در یک کاسه بریزید و به آن نیز ۱/۵ لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بزنید. سپس هر دو کاسه را روی بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود و ذرات ژله حل شود.

مرحله دوم: اضافه کردن انار دانه شده

انا را پوست کنید و دانه کنید و در یک ظرف بریزید. قالب دلخواه را چرب کنید و ابتدا کمی از ژله آلوورا در ته قالب بریزید و برای مدتی آن را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود سپس به مقداری از ژله آلوورا انار دانه شده اضافه کنید و به روی لایه اول بریزید و آن را در قالب یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

مرحله سوم: سفت شدن و آماده شدن ژله

برای تهیه لایه بعدی بستنی که کمی آب شده است را به ژله آلوورا اضافه کنید و هم بزنید سپس به لایه قبلی اضافه کنید و بزاریرد نیم بند شود. لایه بعدی را ژله انار بریزید و دوباره بزایرد نیم بند شود سپس لایه بعدی را می توایند ترکیب انار دانه شده با آلوورا یا ترکیب آلوورا با بستنی بریزید و این کار را تا جایی که تمام زله ها تمام شود ادامه دهید و در آخر به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه ژله انار

  1. امکان حذف دانه های انار وجود دارد و شما می توانید از آن استفاده نکنید.
  2. توجه داشته باشید که برای اینکه بعد از جدا کردن ژله از قالب لایه ها از هم جدا نشود باید قبل از اینکه یک لایه کاملا سفت شود مواد ژله را اضافه کنید.
  3. برای تزیین روی این ژله می توانید از مقداری پودر نارگیل نیز استفاده کنید.