طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت فوری و خوشمزه برای مهمانی


دسر شب یلدا با بیسکویت یکی از دسر های متنوع و خوبی است که می توانید از آن در پذیرایی یلدای خود استفاده کنید. شکل ظاهری این دسر با بیسکویت و انار تزیین می شود که آن را زیبا تر و شیک تر می کند. امروز در کولاک طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکوییت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ژله انار ۱/۲ بسته
نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
خامه صبحانه ۳ ق غذا خوری
شکر ۲ تا ۳ ق غذا خوری
وانیل نوک ق چای خوری
بیسکوییت پتی بور ساده یا شکلاتی به میزان لازم

طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکوییت

مرحله اول: ترکیب کردن ژله با نشاسته

ابتدا پودر ژله را در یک کاسه بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و روی بخار کتری به طور مداوم هم بزنید. در یک کاسه دیگر نشاسته ذرت را بریزید و به آن یک لیوان آب سرد اضافه کنید و هم بزنید در ادامه نشاسته را در یک قابلمه بریزید و روی حرار ملایم قرار دهید سپس بعد از مدتی کم کم ژله را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله نشود.

مرحله دوم: اضافه کردن سایر مواد دسر

وقتی مواد به غلظت رسید گاز را خاموش کنید. خامه صبحانه را روی بخار کتری قرار دهید تا گرم شود سپس به مواد ترکیب شده اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه شکر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید سپس وانیل را بیفزایید و هم بزنید سپس مقداری صبر کنید تا مواد از دما بیفتد.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد ترکیب شده به بیسکویت ها

در این مرحله یک بیسکوییت را در یک ظرف قرار دهید سپس با قاشق از مواد تهیه شده یک لایه روی بیسموییت بریزید و یک لایه دیگر بیسکوییت قرار دهید و این کار ار به طور دلخواه تا هر مرتبه خواستید انجام دهید اما به طور استاندارد تا ۵ لایه کافی است. در ادامه روی بیسکویت را از مواد آغشته کنید و در کنار لایه ها مانند شکل قرار دهید.

مرحله چهارم: قرار دادن دسر در یخچال

در انتها مقداری از مواد دسر روی لایه های چیده شده بریزید سپس برای تزیین می توانید مقداری انار دانه شده روی دسر بریزید و دسر را به مدت حداقل ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. در هنگام سرو برای زیبا تر شدن می توانید یک رمان دور دسر بزنید.

فوت و فن های طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت

  1. به جای بیسکوییت پتی بور می توانید از بیسکوییت نان روغنی نیز استفاده کنید.
  2. شکر قابل حذف یا کم کردن است که اگر آن را حذف کنید باعث طعم ترش و ملس در دسر شما می شود.
  3. حتما قبل از اضافه کردن خامه صبحانه آن را روی بخار قرار دهید تا بعد از اضافه کردن به مواد  باعث بریده شدن مواد نشود.