طرز تهیه رب انار خانگی ملس و خوشرنگ و سیاه به روشی آسان


رب انار یکی از انواع رب ها است که شما می توانید به صورت خانگی آن را تهیه کنید. طعم این رب ملس است و از آن می توانید در تهیه فسنجان و انواع غذاهای شمالی و دیگر غذا ها استفاده کنید. از خواص انار می توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان، کنترل دیابت، جلوگیری از التهاب و… اشاره کرد. با استفاده از این رب می توانید زیتون پرورده خانگی نیز تهیه کنید. در تهیه این رب از هیچ ماده نگه دارنده استفاده نمی شود به همین دلیل بسیار سالم است. امروز در کولاک طرز تهیه رب انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

انار به میزان دلخواه
نمک کمی

طرز تهیه رب انار

مرحله اول: شستن و دان کردن انار ها

سر و ته انار را با چاقو بگیرید و انار ها را در یک لگن پر از آب بریزید و خوب بشورید. در ادامه انار را با چاقو برش دهید و دان کنید و در یک ظرف بریزید. در ادامه انار های دان شده را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید.

مرحله دوم: صاف کردن انار ها

بعد از مدتی آب انار ها جدا می شود و برای مدتی باز هم بزنید سپس انار ها را در یک آبکش بریزید تا هسته انار ها از آب انار ها جدا شود. در ادامه آب انار ار به قابلمه برگردانید و بزایرد دوباره بپزد.

مرحله سوم: آماده شدن رب انار

در این مرحله کمی نمک به رب انار اضافه کنید و وقتی به غلظتی شبیه به رب های بازاری رسید گاز را خاموش کنید و بزاریرد کمی سرد شود سپس آن را در شیشه بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

فوت و فن های طرز تهیه رب انار

  1. اگر می خواهید رب انار خوش رنگ و تیره تری داشته باشید باید حرارت بسیار ملایم باشد و حواستان به زمان پخت باشد.
  2. مدت زمان لازم برای پخت این رب تقریبا ۵ ساعت می باشد اما بستگی به ضخامت قابلمه و مقدار انار شما دارد.
  3. این رب را می توانید با انار معمولی یا انار جنگلی تهیه کنید.
  4. برای اینکه این رب برای مدت طولانی تری قابل استفاده باشد و کپک نزند می توانید رب را در شیشه درب دار بریزید و برای مدتی در آبجوش به صورت معلق قرار دهید تا هوای آن از بین برود.