طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی بدون مرغ و سیب زمینی ساده و راحت


سالاد یونانی از خیار، گوجه فرنگی، زیتون، پنیر فتا، نمک، روغن، سرکه، پونه کوهی و گاهی اوقات سس مخصوص آن تهیه می شود. سالاد یونانی که در یونان سالاد هوریاتیکی نامیده می شود به معنای سالاد روستایی است. این سالاد به دلیل اینکه از مواد زیادی در آن استفاده می شود یک سالاد سرشار از ویتامین و مواد مقوی است. افرادی که رژیم گیاهخواری دارند نیز می توانند از این سالاد استفاده کنند همچنین افرادی که ورزشکار هستند یا رژیم لاغری دارند نیز از این سالاد به عنوان وعده شام می توانند استفاده کنند. سالاد یونانی اصالتا متعلق به یونان می باشد که امروز در کشور های دیگر نیز تهیه می شود.  امروز در کولاک طرز تهیه سالاد یونانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوجه گیلاسی ۴ عدد
پنیر فتا ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
خیار ۲ عدد
فلفل سبز ۱ عدد
زیتون سیاه ۸ عدد
سرکه سفید به میزان لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
پونه کوهی خشک ۱ ق چای خوری

طرز تهیه سالاد یونانی

مرحله اول: خرد کردن مواد لازم برای تهیه سالاد

پیاز را پوست کنید و با چاقو خلالی خرد کنید. فلفل سبز را با آب بشورید و خرد کنید. خیار را نیز بشورید و با چاقو پوست کنید و خرد کنید. زیتون را از هسته جدا کنید و با چاقو کمی خرد کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن پنیر فتا به سالاد یونانی

مواد خرد شده را در یک کاسه بریزید و هم بزنید. گوجه گیلاسی را نیز با آب بشورید و به کاسه اضافه کنید سپس پنیر فتا را با چاقو برش دهید و به مواد سالاد  اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس سالاد

روغن زیتون را رد یک کاسه بریزید سپس به آن سرکه سفید را اضافه کنید در ادامه فلفل سیاه رانیز به کاسه اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید. پونه کوهی را به مواد سالاد اضافه کنید. در آخر سس تهیه شده را به سالاد اضافه کنید و کمی هم بزنید سالاد شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد یونانی

  1. اگر زیتون سیاه در دسترس نبود می توانید از زیتون معمولی نیز استفاده کنید.
  2. از مقداری نان تست سوخاری شده نیز در تهیه این سالاد خوشمزه می توان استفاده کرد.
  3. این سالاد را می توانید با استفاده از سس مایونز و کمی آبغوره و نعنا نیز میل کنید که البته از زیتون و سرکه استفاده کنید سالاد سالم تری خواهید داشت.