طرز تهیه مسقطی بازاری با نشاسته گل ساده و شفاف به روش بازاری


مسقطی یکی از دسر های محبوب شیرازی است که شما می توانید آن را در خانه تهیه کنید. رنگ این دسر زرد است که بسیار شادی بخش می باشد همچنین عطر آن نیز بسیار خوب است و از تهیه آن پشیمان نمی شود. اصل مسقطی زعفرانی است ولی می توانید به جای زعفران از رنگ های خوراکی برای رنگ مسقطی استفاده کنید.  از مسقطی به عنوان یک میان وعده جذاب برای کودکان نیز می توان استفاده کرد. این مسقطی را می توانید با چای به عنوان عصرانه نیز میل کنیدو لذت ببرید. بافت مسقطی شبیه به باسلوق می باشد و یک بافت ژلاتینی و ژله ای مانند دارد. امروز در کولاک طرز تهیه مسقطی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکر ۱ و ۱/۲ لیوان
آب ۴ لیوان
لیمو ترش چند قطره
نشاسته گل ۱ لیوان
گلاب ۱/۲ لیوان
زعفران غلیظ به مقدار کافی
روغن مایع ۱/۳ لیوان
کره ۳۰ گرم
خلال بادام ۱/۳ لیوان

طرز تهیه مسقطی

مرحله اول: حل کردن شکر

شکر را در یک قابلمه بریزید و به آن آب و لیمو ترش را اضافه کنید سپس روی گاز با دمای ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا شکر حل شود ولی نباید بجوشد. در یک ظرف دیگر نشاسته را بریزید و با دو لیوان آب ترکیب کنید به طوری که نشاسته به خوبی در آب حل شود.

مرحله دوم: اضافه کردن نشاسته

ترکیب نشاسته را به شکر حل شده اضافه کنید و روی شعله ملایم به خوبی هم بزنید این کار را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید در ادامه زعفران و گلاب را نیز اضافه کنید و دوباره ۳۰ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مسقطی

روغن و کره را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید این کار را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید. در ادامه بادام را کمی روی گاز تفت دهید سپس به مواد مسقطی اضافه کنید. وقتی رد قاشق کف قابلمه دیده شد یعنی مسقطی شما آماده است و آن را بعد از یک ساعت قرار گرفتن در محیط می توانید مصرف کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه مسقطی

  1. اگر لیمو ترش در دسترس نبود می توایند از جوهر لیمو نیز استفاده کنید.
  2. توجه داشته باشید که حرارت باید خیلی ملایم باشد تا بافت مسقطی شما خوب شود و بوی خامی نشاسته گرفته شود.
  3. برای استفاده از قالب شما می توانید هر نوع قالبی را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.
  4. از خلال پسته و بادام برای تزیین روی مسقطی می توانید استفاده کنید.