طرز تهیه سالاد اندونزی ساده و مجلسی با ژامبون و کلم سفید به روش رستورانی


سالاد اندونزی از کلم بنفش و سفید یا یکی از آن ها تهیه می شود که بسیار خوشمزه است و از آن در مهمانی ها به عنوان پیش غذا می توان استفاده کرد. این سالاد ظاهری شیک و مجلسی دارد. این سالاد متعلق به کشور اندونزی است که به سالاد کلم نیز معروف است. در تهیه این سالاد از ژامبون نیز استفاده می شود که شما می توانید آن را با مرغ پخته شده یا کالباس نیز جایگزین کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد اندونزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کلم سفید و بنفش نصف هر کدام
ژامبون ۵ ورق
خیار شور ۴ عدد
ذرت پخته شده ۴ ق غذا خوری
هویج ۳ عدد
سس مایونز ۵ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اندونزی

مرحله اول: آماده کردن کلم

کلم را با آب بشورید و برگ های اضافی و پلاسیده را از آن جدا کنید. کلم را روی یک تخته قرار دهید و با چاقو یا کارد برش دهید و خرد کنید سپس در یک کاسه بریزید. خیار شور را با آب بشورید تا کمی از نمک آن گرفته شود سپس خرد کنید و به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت ذرت و خرد کردن مواد لازم

ذرت را با مقداری آب روی شعله قرار دهید تا بپزد و کنسروی شود یا می توانید از ذرت آماده کنسرو شده نیز استفاده کنید. ذرت را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید. ژامبون را با چاقو خرد کنید و به مواد اضافه کنید. در ادامه هویج را با رنده خرد کنید و به سالاد اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن سس به سالاد

مواد را با هم بزنید و سس را به مواد همراه چند قطره آب برای رقیق شدن سس اضافه کنید و هم بزنید در ادامه فلفل و کمی نمک نیز اضافه کنید تا سالا شما طعم بگیرد. سالاد را در یخچال برای چند ساعت قرار دهید تا هم خنک شود هم تمام مزه ها به سالاد منتقل شود نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد اندونزی

  1. می توانید از مقدار کمتری سس مایونز استفاده کنید و به جای آن در هنگام اضافه کردن سس مقداری ماست نیز به سالاد اضافه کنید.
  2. از نخود فرنگی کنسرو شده یا پخته شده نیز در تهیه این سالاد  می توانید استفاده کنید.
  3. از شوید خرد شده و لیموی تازه برای عطر و طعم بهتر سالاد می توانید در آخر کار استفاده کنید.