طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ساده فست فودی با نشاسته ذرت


سیب زمینی سرخ کرده یکی از پیش غذا هایی است که از آن به عنوان دورچین غذاهای مختلف می توان استفاده کرد. تقریبا تمام افراد از طعم سیب زمینی سرخ کرده خوششان می آید و سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب ترین ها است. از خواص سیب زمینی می توان به درمان التهاب، حاوی فیبر و پتاسیم اشاره کرد. اگر در رژیم سر سختی قرار دارید باید به طور کل قید سیب زمینی سرخ کرده را بزنید اما می توانید برای تنوع از آن استفاده کنید. بعد از تهیه سیب زمینی را می توانید با انواع سس های دلخواه مانند کچاپ و مایونز یا سسس سیر میل کنید.  امروز در کولاک طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۲ عدد
نشاسته ذرت ۲ تا ۳ ق غذا خوری
زردچوبه و نمک به میزان لازم
سرکه ۱/۴ لیوان
آب یخ به میزان لازم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

ابتدا سیب زمینی ها را با چاقو پوست کنید سپس با آب بشورید و در ادامه از وسط نصف کنید و به شکل خلالی به طور یکسان خرد کنید و در آب بریزید تا کمی نشاسته آن گرفته شود. در یک کاسه آب سرد بریزید و به آن زردچوبه و سرکه را اضافه کنید. نمک را نیز به سیب زمینی ها اضافه کنید.

مرحله دوم: آغشته کردن سیب زمینی ها به نشاسته

سیب زمینی های خرد شده را به آن اضافه کنید و بزارید به مدت نیم ساعت در آن بماند تا سیب زمینی ها رنگ زرد به خود بگیرند. در ادامه به سیب زمینی ها پودر نشاسته اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی ها

در ادامه در یک تابه به مقدار زیاد روغن بریزید به طوری که سیب زمینی ها در آن شناور شوند و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن گرم شود سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید و هر از چند گاهی هم بزنید تا سیب زمینی ها به خوبی سرخ شوند. بعد از تهیه می توانید روغن اضافی سیب زمینی ها را با دستمال کاغذی بگیرید و سپس نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

  1. مقدار زمان لازم برای سرخ شدن سیب زمینی ها ۷ تا ۸ دقیقه می باشد.
  2. در انتخاب سیب زمینی حتما از سیب زمینی های بزرگ استفاده کنید و برش های تقریبا بزرگ بزنید.
  3. از مقدرای فلفل سیاه نیز برا عطر و طعم بهتر سیب زمینی می توانید در هنگام اضافه کردن نمک استفاده کنید.