طرز تهیه فرنی خانگی با شیر و نشاسته گل برای نوزاد و بزرگسالان


فرنی با شیر یکی از روش های تهیه فرنی است. فرنی را می توان به عنوان یک دسر بعد از غذا میل کرد. همچنین می توانید از فرنی به عنوان یک صبحانه کامل یا یک عصرانه استفاده کنید. طعم شیرین فرنی وقتی با مواد طعم  دهنده ترکیب می شود می تواند جذاب باشد. در تهیه فرنی از شیر استفاده می شود که حاوی کلسیم است پس منبع خوبی برای تامین کلسیم استخوان های شما می تواند باشد. همچنین اگر کودک شما از شیر خوشش نمیاید می توانید بریا تغذیه کودک خود  به جای شیر از فرنی استفاده کنید که همان خواص را دارد. امروز در کولاک طرز تهیه فرنی با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر ۱ پیمانه
نشاسته گل ۱ ق عذا خوری
شکر ۱ ق غذا خوری
گلاب ۱/۲ ق غذا خوری
وانیل کمی
هل ۱ تا ۲ عدد

طرز تهیه فرنی با شیر

مرحله اول: حل کردن نشاسته در شیر

نشاسته را در یک قابلمه بریزید و به آن شیر سرد اضافه کنید سپس با قاشق آن ها را هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. در ادامه قابلمه را روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید. شکر را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن طعم دهنده ها

بعد از مدتی گلاب را همراه وانیل اضافه کنید و هم بزنید سپس هل را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی فرنی به غلظت دلخواه که معمولا باید نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل رسید گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: تهیه فرنی با شیر و نشاسته

هل را از فرنی جدا کنید در ادامه فرنی را در ظرف سرو بریزید . روی آن را با خلال پسته یا بادام و گل محمدی یا هر نوع مواد دلخواه دیگری تزیین کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه فرنی با شیر

  1. به جای شکر می توانید از ۱ قاشق غذا خوری عسل نیز استفاده کنید.
  2. برای حل شدن نشاسته در شیر باید حتما شیر شما سرد باشد تا به خوبی نشاسته در آن حل شود.
  3. بریا پخت فرنی گاز باید کاملا روی حرارت ملایم باشد و گرنه فرنی شما ته می گیرد یا می سوزد.
  4. از عرق هل به جای پودر هل نیز می توانید استفاده همچنین می توانید به صورت دلخواه هل یا وانیل را نیز حذف کنید چون گلاب به تنهایی می تواند باعث خوش عطر و طعم شدن فرنی شما شود.