طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده مجلسی و ساده با زرشک به روش رستورانی


رولت گوشت یکی از غذاهایی است که شما می توانید آن را با سس و بدون سس تهیه کنید. اگر در رژیم لاغری قرار دارید باید این غذا را بدون برنج و نان میل کنید در غیر این صورت می توانید رولت را با سس آن تهیه کنید و مانند خورشت روی برنج میل کنید یا می توانید آن را سرخ کرده و مانند کتلت با نان میل کنید. امروز در کولاک طرز تهیه رولت گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
زرشک مقداری
جعفری کمی
پیاز ۲ عدد
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه رولت گوشت

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

ابتدا گوشت چرخ کرده را در یک کاسه بریزید و پیاز را پوست کنید و با رنده خرد کنید سپس پیاز را به کاسه اضافه کنید و در ادامه ادویه های گفته شده و نمک را نیز بیفزایید. مواد را خوب هم بزنید و کمی ورز دهید.

مرحله دوم: پهن کردن موادلازم

در ادامه یک پیاز دیگر را پوست کنید و خلالی خرد کنید سپس در تابه روغن بریزید و آن را سرخ کنید. وقتی پیاز سرخ شد آن را در یک کاسه بریزید. در ادامه یک کیسه را کمی چرب کنید و روی یک سطح صاف پهن کنید سپس مواد ورز داده شده را روی آن پخش کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد میانی رولت

جعفری را پاک کنید و با آب بشورید سپس بعد از خشک شدن آن را خرد کنید. وقتی سبزی را خرد کردید آن را به روی مواد بریزید سپس در ادامه پیاز سرخ شده و زرشک را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن رولت

در ادامه مواد را به شکل رولت جمع کنید و آن را در یخچال به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا سفت شود در ادامه در یک تابه روغن بریزید و آن را در تابه سرخ کنید.

مرحله پنجم: تهیه سس رولت گوشت

در این مرحله پیاز دیگری را پوست کنید و در یک تابه تفت دهید سپس نمک و ادویه به آن اضافه کنید و رد ادامه مقداری رب گوجه و آب نیز بیفزایید و بزارید برای مدتی بپزد. در ادامه رولت گوشت را به سس اضافه کرده و بزاریرد کمی رولت در سس بپزد و طعم بگیرد نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه رولت گوشت

  1. برای تهیه سس می توایند از مقداری زرشک نیز در خود سس استفاده کنید.
  2. مواد میانی در تهیه این رولت قابل تغییر است و می توانید از مواد دلخواه خود استفاده کنید.
  3. از مقداری پودر پابریکا به همراه زعفران نیز در تهیه سس می توان استفاده نمود.