طرز تهیه شیرینی شاه پسند با لیوان و کره ساده و شیک در فر و تابه


شیرینی شاه پسند یکی از شیرینی هایی است که بافتی ترد ونرم دارد و با مواد بسیار ساده در خانه می توانید آن را تهیه کنید. از این شیرینی به عنوان تغذیه برای مدرسه بپه ها نیز می توان استفاده کرد. روی این شیرینی را می توایند با انواع مغز ها و شکلات ها تزیین کنید و برای پذیرایی در مهمانی ها و به ویژه درد و بازدید های عید از آن استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی شاه پسند را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید ۱ لیوان
آرد نخودچی ۱ لیوان
پودر قند ۱ لیوان
زرده تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۵۰ گرم
پودر هل یا اسانس هل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی شاه پسند

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

ابتدا کره را در یک کاسه بریزید سپس پودر قند را در کاسه الک کنید و آن را به مدت ۵ دقیقه با همزن هم بزنید تا کره و پودر قند ترکیب شوند. تخم مرغ را بشکنید سپس زرده را از سفیده آن جدا کنید و زرده را به مواد ترکیب شده اضافه کنید.

مرحله دوم: ورز دادن و استراحت دادن خمیر شیرینی شاه پسند

هل را نیز بیفزایید و به مدت ۳ دقیقه مواد را هم بزنید. در ادامه آرد نخودچی را نیز اضافه کنید و با دست برای چند دقیقه مواد را ورز دهید سپس در کیسه فریزر بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال به آن استراحت دهید.

مرحله سوم: پخت شیرینی در فر

بعد از استراحت دادن به خمیر به اندازه گردو از خمیر بردارید و گرد کنید سپس سینی فر را چرب کنید و شیرینی ها را در آن بچینید سپس شیرینی را رد فر به مدت ۱۲ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی در تابه

واشر های تابه دو طرفه را جدا کنید و تابه را چرب کنید یا یک کاغذ روغنی روی آن قرار دهید سپس شیرینی ها را در آن بچینید و روی حرارت ملایم که باید یک شعله پخش روی گاز قرار  داده باشید قرار دهید تا شیرینی ها بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی شاه پسند

  1. برای تزیین روی شیرینی می توانید مقداری شکلات تخته ای را با روغن روان کنید و شیرینی را بعد از پخت و خنک شدن به شکلات آغشته کنید و سپس مقداری پودر نارگیل یا پسته روی آن بریزید.
  2. از ورز دادن زیاد این شیرینی خودداری کنید چون باعث شل شدن و روغن انداختن آن می شود.
  3. به جای کره می توایند از روغن صلف قنادی که از قنادی ها قابل تهیه است نیز استفاده کنید.