طرز تهیه سوپ شلغم ساده مخصوص سرماخوردگی بدون مرغ با هویج و سیب زمینی


سوپ شلغم یکی از انواع سوپ های مفید است که در دوران بیماری و به خصوص سرماخوردگی می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. این سوپ را همپنین می توانید در دوران رژیم به عنوان یک وعده غذایی اصلی یا به عنوان یک شام سبک از آن استفاده کنید. این سوپ را می توانید همراه با نان در وعده شام استفاده کنید. این سوپ برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب است زیرا در آن از هیچ ماده گوشتی استفاده نمی شود البته اگر گیاهخوار نیستید می توانید برای مقوی تر شدن سوپ از آب مرغ یا گوشت یا خود مرغ و گوشت استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سوپ شلغم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی متوسط ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
هویج ۲ عدد
شغلم ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
سبزی سوپ ۱/۲ لیوان
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سوپ شلغم

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

پیاز را با چاقو پوست کنید و خرد کنید سپس در قابلمه بریزید و تفت دهید در ادامه رب را اضافه کنید و هم بزنید. سیب زمینی را پوست کنید و کمی خرد کنید.هویج را نیز می توانید خرد کنید همچنین می توانید هویج را رنده کنید تا ریز تر شود.

مرحله دوم: جوشیدن و پخت سوپ شلغم

هویج را همراه سیب زمینی به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و سپس مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و صبر کنید تا برای مدتی بجوشد. نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید و مقداری هم بزنید.

مرحله سوم: اضافه کردن شغلم و سبزی سوپ شلغم

شلغم را بشورید سپس پوست رویی آن را بگیرید و با رنده خرد کنید. بعد از مدتی سبزی را پاک کنید و بشورید سپس صبر کنید تا کمی خشک شود در ادامه سبزی را خرد کنید و به سوپ اضافه کنید. بعد از مدتی گاز را خاموش کنید و سوپ را در ظرف سرو بریزید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه سوپ شلغم

  1. برای طعم بهتر می توایند از مقداری آبلیمو بعد از اضافه کردن سبزی به سوپ نیز استفاده کنید.
  2. در تهیه این سوپ می توانید از رشته سوپ نیز استفاده کنید.
  3. برای تزیین روی سوپ می توانید از چند برگ جعفری یا زرشک نیز استفاده کنید.
  4. برای مقوی و مفید تر شدن سوپ می توانید از چند تکه کلم بروکلی خرد شده نیز در تهیه سوپ شلغم استفاده کنید.