طرز تهیه سوپ عدس و برنج ترکیه ای ساده و سریع بدون مرغ


سوپ عدس یکی از سوپ های مقوی است که در فصل های سرد سال بخصوص بسیار کاربردی است. این سوپ را با دال عدس می توان تهیه کرد و به آن سیب زمینی و دیگر مواد را اضافه کرد. از این سوپ در هنگام بیماری و سرماخوردگی برای تقویت بدن می توانید استفاده کنید. از خواص عدس می توان به کنترل دیابت، بهبود گوارش، سلامت قلب و… اشاره کرد. همچنین افرادی که رژیم دارند یا ورزشکار هستند عدس برای تولید ماهیچه بسیار کاربردی است. از این سوپ می توانید به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا مجالس خود نیز استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سوپ عدس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

عدس ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
کره ۱ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی ۴ ق چای خوری
آبلیمو ۲ ق غذا خوری
سیب زمینی ۱ عدد
هویج ۱ عدد
برنج نیم دانه ۱/۲ لیوان
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ عدس

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

برنج و عدس را پاک کنید و با مقداری آب خیس کنید بعد از مدتی در قابلمه بریزید و با یک لیوان آب مواد را روی گاز بپزید. پیاز را پوست کنید و خرد کنید. سیر را نیز رنده کنید تا ریز و له کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد سوپ عدس

در ادامه در یک قابلمه روغن بریزید و ابتدا پیاز را در آن سرخ کنید سپس سیر را اضافه کنید و صبر کنید تا سرخ شوند سپس سیب زمینی و هویج را پوست کنید و نگینی خرد کنید در ادامه سیب زمینی و هویج را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: آماده شدن سوپ عدس

دال عدس و برنج پخته شده را به مواد تفت داده شده اضافه کنید و خوب هم بزنید و در ادامه ادویه های مورد نیاز را اضافه کنید و بزارید برای مدتی بپزد. در آخر پخت رب را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کنید سوپ خوشمزه شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه سوپ عدس

  1. در آخر کار می توانید سوپ را با گوشکوب برقی له و پوره کنید یا به صورت کامل میل کنید.
  2. از مقداری لیمو یا آبلیمو برای طعم دهی می توانید استفاده کنید.
  3. به جای دال عدس می توانید از عدس نیز به صورت دلخواه استفاده کنید ولی باید حتما عدس را از قبل خیس کنید.