طرز تهیه سوپ جو پوست کنده رستورانی و ساده با مرغ برای مهمانی


 سوپ جو یکی از سوپ های مقوی و مفید است که در زمان بیماری ها بسیار کاربردی است. از این سوپ به عنوان یک شام سالم و رژیمی می توان استفاده کرد. سوپ جو برای افرادی که رژیم گیاهخواری دارند نیز مناسب است و آن ها می توانند در تهیه این سوپ از گوشت یا مرغ استفاده نکنند. از خواص سوپ جو می توان به محافظت از معده، کاهش کلسترول، فیبر بالا و… اشاره کرد. امروز در کولاک طرز تهیه سوپ جو را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

چو پوست کنده ۱/۲ لیوان
هویج ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
جعفری خورد شده ۱/۲ لیوان
سینه مرغ ۱/۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری سر پر
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ جو

مرحله اول: پخت جو

جو را پیمانه بزنید و در سینی بریزید سپس آن را پاک کنید و با آب بشورید در ادامه مقداری آب در آن باقی بزارید تا جو خیس بخورد. مدت زمان لازم برای خیس خوردن جو ۶ ساعت می باشد. جو را با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بزارید بپزد.

مرحله دوم: پخت مرغ

مرغ را همراه مقداری آب و نمک در قابلمه بریزید و یک پیاز را در آن خرد کنید و بزایرد مرغ بپزد. بعد از پخت مرغ را از آب آن جدا کنید و مرغ را ریش ریش کنید.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

پیاز را پوست کنید سپس خرد کنید در ادامه مقداری روغن در تابه بریزید و پیاز ها را در آن سرخ کنید. ادویه های گفته شده را به پیاز اضافه کنید در ادامه هویج را بشورید و با رنده خرد کنید سپس به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید. مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه جو پخته شده و آب مرغ را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: آماده شدن سوپ

بعد از مدتی رب را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید. جعفری خرد شده را اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و صبر کنید تا کمی مواد بپزد و سوپ جا بیفتد. در ادامه گاز را خاموش کنید و سوپ را در ظرف سرو بریزید و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سوپ جو

  1. اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه تری سوپ شما بپزد برای پخت جو می توانید از زود پز استفاده کنید.
  2. از مقداری زرشک یا لیموی تازه نیز برای طعم دادن به این سوپ می توانید استفاده کنید.
  3. اگر از سوپ تند خوشتان می آید می توانید از فلفل تند در این سوپ نیز استفاده کنید.