طرز تهیه سالاد میوه پاییزی با پرتقال و سیب و کیوی مخصوص مهمانی


سالاد میوه یکی از تنقلات خوشمزه و سالم است که برای سلامتی بدن مفید است. این سالاد می تواند برای افرادی که رژیم سالم یا کاهش وزن دارند یک خوراکی جذاب و حتی یک وعده محسوب شود. از سالاد میوه می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه نیز استفاده کرد. افرادی که گیاهخوار هستند نیز می توانند از این سالاد خوشمزه استفاده کنند. ورزشکاران نیز می توانند بعد از تمرین های خود از این سالاد برا بهبود عملکرد ماهیچه ها و بدن استفاده کنند. این سالاد به دلیل داشتن میوه های مختلف در آن دارای انواعی از ویتامین ها است. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد میوه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب ۳ عدد
کیوی ۴ عدد
نارنگی ۳ عدد
گلابی ۲ عدد
توت فرنگی ۸ عدد
عسل ۲ ق غذا خوری
لیمو ۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه سالاد میوه

مرحله اول: آماده کردن میوه ها

تمام میوه ها را با آب بشورید و روی یک دستمال بریزید تا آب اضافی آن خشک شود. با چاقو پوست سیب را جدا کنید و سیب را برش دهید سپس هسته های آن را نیز جدا کنید. پوست کیوی را نیز جدا کنید و با چاقو به صورت حلقه ای برش دهید.

مرحله دوم: ترکیب کردن سالاد میوه

سیب و کیوی خرد شده را در یک کاسه بریزید. نارنگی را نیز از پوست آن جدا کنید و نارنگی ها را از هم جدا کنید و به کاسه اضافه کنید. گلابی را نیز با چاقو خرد کنید و به ظرف اضافه کنید. توت فرنگی ها را نیز خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. تمام میوه ها را با هم هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.

مرحله سوم: تهیه سس سالاد میوه

برای تهیه سس ابتدا عسل را در یک ظرف بریزید و لیمو را به آن اضافه کنید به جای آبلیمو می توانید از چند عدد لیموی تازه استفاده کنید. لیمو و عسل را با هم هم بزنید تا ترکیب شوند. مقداری آب نیز اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سالاد تهیه شده را در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود در ادامه قبل از سرو سس را به سالاد میوه اضافه کنید و هم بزنید سپس میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد میوه

  1. این سالاد را می توانید با میوه های دیگر که در فصل های مختلف موجود است نیز تهیه کنید.
  2. به جای عسل و لیمو برای سس می توانید از مقداری ربن انار و آلو همراه سالاد به عنوان سس استفاده کنید.
  3. از مقداری انار و زغال اخته نیز برای ملس تر شدن سالاد میوه می توانید استفاده کنید.