طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی و مهمانی با جو پوست کنده و ورمیشل


سوپ مرغ یکی از سوپ هایی است که شما می توانید در هنگام سرماخوردگی یا بیماری های دیگر از آن استفاده کنید. سوپ یکی از غذاهای سبک است که اگر رژیم داشته باشید نیز می توانید از آن به عنوان یک وعده اصلی استفاده کنید. همچنین می توانید از این سوپ به عنوان پیش غذا در مهمانی های خود استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سوپ مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۱/۲ پیمانه
جو پوست کنده ۳/۴ پیمانه
هویج ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای ۱/۲ عدد
گوجه ۷ عدد
پیاز ۲ عدد
جعفری به میزان لازم
ورمیشل سوپی ۲ تیکه
فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و نمک به میزان دلخواه

طرز تهیه سوپ مرغ

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

جو را پیمانه زده و پاک کنید سپس همراه مقداری آب در یک کاسه بریزید و بزایرد خیس بخورد. سینه مرغ را همراه مقدرای آب روی گاز قرار دهید تا مرغ نیم پز شود. پیاز را پوست کنید سپس خرد کنید و در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد سوپ مرغ

جو ها را همراه آب در یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا جو بپزد. وقتی جو پخت آن را به قابلمه ای که پیاز را تفت دادید اضافه کنید. در ادامه آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید. بعد از چند دقیقه هویج را رنده کنید و آن را نیز به سوپ اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن مرغ

فلفل دلمه را با آب بشورید و خرد کنید سپس به سوپ اضافه کنید و کمی هم بزنید. مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. در ادامه گوجه را با اب بشورید و با رنده پوره کنید بریا این کار از گوشکوب برقی به جای رنده نیز می توانید استفاده کنید.

مرحله چهارم:

بعد از اینکه سوپ کمی پخت رشته های ورمیشل را کمی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید. جعفری را نیز پاک کنید و با آب بشورید و بعد از خشک شدن با چاقو خرد کنید و به سوپ اضافه کنید. ادویه های گفته شده و نمک را نیز اضافه کنید و هم بزنید بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه سوپ مرغ

  1. می توانید به جای گوجه از رب استفاده کنید اما استفاده از گوجه سوپ شما را خوشمزه تر می کند.
  2. مقدار جو سلیقه ای است و اگر می خ.ایهد سوپ شما شل تر باشد می توانید مقدار کمتری جو اضافه کنید.
  3. برای تزیین این سوپ می توایند از چند برگ جعفری تازه به همراه لیمو ترش استفاده کنید.