طرز تهیه سس مایونز خانگی با تخم مرغ و سس خردل + فوت وفن های مهم


سس مایونز خانگی نیز طعمی  مانند سس مایونز های کارخانه ای دارد با این تفاوت که این سس سالم تر و به دور از مواد نگه دارنده است. سس مایونز اصالتی فرانسوی دارد اما برخی معتقدند که این سس ریشه ای اسپانیایی دارد. این سس در کوتاه ترین زمان قابل تهیه است و می توانید آن را به آسانی در خانه تهیه کنید. با استفاده از سس مایونز می توانید انواع سالاد های خوشمزه و لذیذ را تهیه کنید. از سس مایونز همچنین برای طعم دار کردن ساندویچ ها و کباب نیز استفاده می شود. امروز در فودرز طرز تهیه سس مایونز خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
سرکه سفید ۲ ق غذا خوری
نمک ۱ ق چای خوری
سس خردل ۱ ق غذا خوری سر خالی
روغن مایع ۱ لیوان

طرز تهیه سس مایونز خانگی

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

تخم مرغ را در یک ظرف یا یک شیشه بشکنید و با همزن به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا حجم بگیرد سپس روغن مایع قطره قطره به مواد اضافه کنید. در ادامه نمک را همرا سرکه سفید و سس خردل اضافه کنید. با استفاده از همزن برقی یا گوشکوب برقی مواد را هم بزنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد سس

برای هم زدن در ابتدا ۱۰ ثانیه اول آرام هم بزنید و همزن یا گوشکوب یا مخلوط کن را حرکت ندهید چون باعث بریده شدن مواد می شود در ادامه می توانید تند یا با حرکت هم بزنید. به همین راحتی و با صرف زمان کم سس مایونز شما آماده است و می توانید از آن استفاده کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سس مایونز خانگی

  1. به جای روغن مایع می توانید از روغن زیتون بدون بو یا روغن بادام زمینی و بادام نیز استفاده کنید که در این صورت سس سالم تری خواهید داشت.
  2. چون در تهیه این سس از مواد نگه دارنده استفاده نمی شود باید این سس را در یک ظرف در بسته و در یخچال قرار دهید و سریع به مدت ۳ روز مصرف کنید.
  3. سس خردل قابل حذف است اما اضافه کردن آن طعم جذابی به سس شما می دهد.
  4. برای طعم دهی بیشتر به سس می توانید از مقداری فلفل سیاه پودر شده در تهیه سس خود استفاده کنید.
  5. برای این که طعم سس شما طعم متعادل و خوبی بگیرد و شبیه سس های شرکتی شود می توانید از مقدار کمی شکر نیز استفاده کنید.