طرز تهیه ترشی لبنانی مخصوص و خوشمزه با روغن زیتون و زیتون


ترشی لبنانی یکی از انواع ترشی هایی است که شما می توانید در فصل تهیه ترشی آن را درست کنید. در تهیه این ترشی  از مواد گوناگونی استفاده می شود که اصلی ترین آن ها قارچ، زیتون و فلفل دلمه می باشد. این ترشی به راحتی تهیه می شود و مدت زمان به اصطلاح پختن ترشی و آماده مصرف شدن آن بسیار کوتاه است و می توانید از آن استفاده کنید. از این ترشی مجلسی در مهمانی های خود نیز می توانید استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه ترشی لبنانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

قارچ خورد شده ۲۰۰ گرم
ذرت ۱/۲ لیوان
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه رنگی ۲ عدد
فلفل تند ۵ عدد
زیتون اسلایس شده ۱/۲ لیوان
سیر ۴ حبه
نمک ۱/۲ ق غذا خوری
سیاه دانه ۱ ق غذا خوری
روغن زیتون ۱/۲ لیوان
سرکه ۱/۲ لیوان
پودر پابریکا ۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی لبنانی

مرحله اول: پخت مواد لازم

قارچ ها را بشورید و اسلایسی خرد کنید سپس در قابلمه بریزید. فلفل ها را نیز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. در ادامه ذرت را بهم همراه آب و نمک و ۱ قاشق سرکه در قابلمه بریزید و قابلمه را روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا مواد به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بپزد.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد ترشی لبنانی

بعد از مدت گفته شده مواد پخته شده را در آبکش بریزید تا آب آن جدا شود. سپس هویج خرد شده و زیتون های اسلایس شده را با مواد پخته شده ترکیب کنید. در ادامه ادویه های گفته شده و سرکه را اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد ترشی لبنانی

نمک ترشی را اضافه کنید و روغن زیتون را نیز بیفزایید. در این مرحله سیاه دانه را نیز اضافه کنید سپس سیر را پوست کنید و ورقه ای خرد کنید سپس به ترشی اضافه کنید. تمام مواد ترکیب شده را در یک شیشه تمیز و خشک درب دار بریزید. ترشی شما بعد از گذشت یک روز آماده مصرف است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه ترشی لبنانی

  1. به جای ذرت می توایند از بچه بلال نیز استفاده کنید.
  2. برخی از مواد را می توانید حذف کنید یا مواد دلخواه دیگری را در صورت سلیقه اضافه کنید.
  3. برای اینکه قارچ ها در ترشی سیاه نشود می توانید از مقداری آبلیمو در هنگام پخت ترشی استفاده کنید تا قارچ ها سفید بماند.
  4. در تهیه این ترشی به صورت دلخواه می توانید از سبزی معطر نیز استفاده کنید.