طرز تهیه کباب برگ خانگی ترد و رستورانی با گوشت راسته گوسفندی + فوت و فن


کباب برگ یکی از کباب های معروف و محبوب در بین افراد است. روش تهیه این نوع از کباب کمی چالش دارد و سخت می باشد اما با رعایت موارد گفته شده در این دستور شما می توانید یک کباب برگ خوشمزه و ترد تهیه کنید. کباب برگ را می توانید همراه برنج یا نان و ریحان سرو کنید و لذت ببرید. امروز در کولاک طرز تهیه کباب برگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت راسته گوسفندی ۱ کیلو
روغن زیتون کمی
پیاز متوسط ۲ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کباب برگ

مرحله اول: آماده کردن گوشت

گوشت راسته را پاک کنید و با مقداری آب بشورید سپس در آبکش بریزید تا خشک شود. گوشت را به تکه های مورد نیاز تقسیم کنید و در یک کاسه بریزید و به آن روغن زیتون اضافه کنید. پیاز را پوست کنید و با رنده خرد کنید و در دستمال بریزید تا آب آن گرفته شود و آب پیاز را به گوشت اضافه کنید.

مرحله دوم: مزه دار کردن گوشت

با دست یا قاشق مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند در ادامه نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و روی کاسه را بپوشانید و به مدت یک شب آن را در یخچال قرار دهید تا گوشت به خوبی مزه دار شود.

مرحله سوم: سیخ زدن کباب ها

در این مرحله گوشت را روی یک تخته قرار دهید و با کارد آن را به صورت عمودی برش دهید سپس با کارد روی آن را به خوبی ساطوری کنید. در ادامه با کارد گوشت را به صورت افقی به سه قسمت تقیسم کنید. هر یک از قسمت ها را در سیخ فرو ببرید.

مرحله چهارم: پخت کباب برگ

در ادامه زغال ها را روشن کنید تا گرم شوند و به خوبی بسوزند. سپس سیخ های کباب برگ را روی منقل قرار دهید و بزارید یک طرف کباب ها بپزد و سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه کباب برگ

  1. برای مزه دار کردن کباب برگ از زعفران دم کرده نیز می توانید استفاده کنید.
  2. بعد از پخت کباب می توانید مقداری کره را با زعفران روی گاز ترکیب کنید و کباب ها را به آن آغشته کنید تا لذیذ تر شود.
  3. اگر می خواهید کباب برگ شما آبدار تر باشد باید زودتر از روی منقل بردارید تا خیلی خشک نشود.
  4. اگر می خواهید کباب برگ شما نرم تر شود می توانید از مقداری گرد نرم کننده کباب نیز استفاده کنید.