طرز تهیه شیرینی کشمشی ترد و نرم با فر و بدون فر به روش قنادی


شیرینی کشمشی یکی از شیرینی های خوشمزه است که شما می توانید از آن به عنوان عصرانه همراه با چای استفاده کنید. ماندگاری این شیرینی تقریبا زیاد است و شما مکی توانید از آن به عنوان تغذیه مدرسه بچه ها نیز استفاده کنید. بافت این شیرینی بسیار جالب و خوب است. امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی کشمشی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره نرم شده ۷۵ گرم
پودر قند ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل مقداری
آرد قنادی ۱۵۰ گرم
کشمش ۷۵ گرم
پودر قند ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی کشمشی

مرحله اول: تهیه مواد مایع

کره نرم شده را در یک کاسه بریزید سپس پودر قند را الک کنید و به کره اضافه کنید و با همزن به مدت ۴ دقیقه با دور تند همزن هم بزنید و مواد را دورگیری کنید. تخم مرغ را در کاسه بشکنید سپس وانیل را نیز اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد پفکی و یکدست شوند.

مرحله دوم: اضافه کردن آرد قنادی

کشمش پلویی را پاک کنید و با آب بشورید سپس بزاریرد کمی خیس بخورد تا نرم شود بعد از نرم شدن در آبکش بریزید و با یک دستمال آب آن را بگیرید. آرد قنادی را الک کنید و به مواد مایع اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب ترکیب شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن کشمش و ترکیب کردن مواد لازم و پخت شیرینی در فر

کشمش را نیز به مواد شیرینی اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه مواد تهیه شده را در قیف قنادی بریزید سپس سینی فر را چرب کنید و مواد را روی سینی پایپ کنید و سینی را در فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید نوش جان.

مرحله چهارم: پخت شیرینی در تابه و بدون فر

برای این کار ابتدا واشر های تابه دو طرفه را جدا کنید و در تابه کاغذ روغنی قرار دهید یا آن را با روغن چرب کنید سپس مواد شیرینی را بریزید و روی درب تابه یک دمکنی قرار دهید و بزایرد با دمای ملایم شیرینی ها بپزد و وقتی طلایی شد یعنی شیرینی شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی کشمشی

  1. برای اینکه شیرینی کشمشی شما خیلی خشک نشود بعد از پخت آن را حتما از فر خارج کنید.
  2. اگر کره در دسترس نبود می توانید از روغن جامد نیز استفاده کنید اما کره بهتر است چون باعث عطر بهتر شیرینی می شود.
  3. برای طعم درا کردن شیرینی از هل نیز می توانید کمک بگیرید.