طرز تهیه کباب کوبیده بدون ریزش با گوشت گوساله + فوت و فن


کباب کوبیده یکی از کباب های اصیل ایرانی است که در بین ایرانی ها نیز محبوب می باشد. روش تهیه و سیخ زدن این کباب کوبیده کمی چالش برانگیز است اما در این دستور روش خوبی برای تهیه کوبیده گفته شده است که با رعایت آن می توانید یک کوبیده ترد و منسجم داشته باشید. امروز در کولاک طرز تهیه کباب کوبیده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت سردست گوساله ۶۰۰ گرم
گوشت قلوهگاه گوسفندی ۴۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کباب کوبیده

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

گوشت ها را در چرخ گوشت بریزید تا چرخ شود. سپس پیاز را پوست کنید و آن را رنده کنید و آن را در یک دستمال بریزید تا آب ان گرفته شود و تفاله های آن را در یک ظرف بریزید و ادویه های گفته شده را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: ورز دادن گوشت کوبیده

در ادامه پیاز و ادویه های ترکیب شده را به گوشت اضافه کنید و با دست هم بزنید سپس دو بار از چرخ گوشت آن را عبور دهید. مواد را خوب با دست ماساژ دهید و می توانید به مدت یک ساعت داخل یخچال به آن استراحت دهید که ضروری نیست.

مرحله سوم: قرار دادن کوبیده روی سیخ

گوشت را همان طور که گلوله مانند است از کناره سیخ وارد سیخ کنید و به آرامی آن را روی سیخ پهن کنید و سپس کمی دست خود را آب گرم بزیند و خوب آن را روی سیخ قرار دهید. در ادامه سر و ته کباب را جمع کنید تا روی منقل نریزید سپس با انگشت شست کباب ها را فشرده کنید.

مرحله چهارم: کباب کردن کوبیده ها

زغال ها را از قبل روشن کنید تا آتش به خوبی گرم شود سپس کباب ها را روی منقل بچینید و در ابتدا چند بار سیخ ها را برگردانید و اجازه دهید کوبیده ها به خوبی مغز پخت شوند. بعد از پخت می توانید کوبیده را همراه گوجه کباب شده و برنج یا نان سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه کباب کوبیده

  1. بعد از اینکه مواد ترکیب شده را چرخ کردید می توانید کمی گوشت کوبیده را به جعفری خرد شده آغشته کنید.
  2. از جوش شیرین نیز می توانید استفاده کنید و برای هر کیلو گوشت باید از ۱ گرم جوش شیرین استفاده شود.
  3. در تهیه کباب کوبیده از سویا در هنگام چرخ کردن گوشت استفاده می کنند که شما نیز می توانید در تهیه این دستور کوبیده استفاده کنید.