طرز تهیه پفک هندی به 2 روش با روغن و بدون روغن راحت و عالی


پفک هندی یکی از تنقلاتی است که طرفداران زیادی دارد و می تواند برای کودکان جذاب باشد. پفک هندی را معمولا با روغن تهیه می کنند اما شما می توانید با استفاده از این دستور آن را بدون روغن تهیه کنید. طعم و بافت پفک هندی با این روش بسیار خوشمزه و ترد است و به دلیل اینکه از روغن در آن استفاده نشده است سالم تر است. البته در این دستور طرز تهیه پفک هندی با روغن نیز گفته شده است و می توانید بنا به سلیقه خود از هر کدام که دوست داشتید استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه پفک هندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پفک هندی ۱/۲ لیوان
نمک ۱ بسته یا ۲ لیوان
روغن به میزانی که پفک ها در آن غوطه ور شود

طرز تهیه پفک هندی با نمک و بدون روغن

مرحله اول: داغ شدن نمک

ابتدا یک قابلمه یا تابه را روی گاز قرار دهید و شعله را روی حرارت ملایم بزارید تا کمی گرم شود. نمک را از بسته خارج کنید و به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا نمک داغ و گرم شود. برای اینکه متوجه شوید نمک داغ شده است دست خود را روی نمک قرار دهید تا متوجه شوید گرم شده است یا گرم نشده است.

مرحله دوم: اضافه کردن پفک هندی

پفک هندی را به نمک داغ شده اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید تا هم جای پفک حجیم شود و پف کند. وقتی پفک شروع به حجیم شدن کرد گاز را خاموش کنید و با کفگیر به تندی هم بزنید. در ادامه پفک ها را در صافی یا الک بریزید تا نمک آن جدا شود.

مرحله سوم: تهیه پفک هندی با روغن

ابتدا روغن را در تابه یا قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا گرم شود سپس پفک ها را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا حجیم شوند سپس از روی گاز بردارید و با یک دستمال تمیز روغن اضافی آن را بگیرید سپس نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه پفک هندی

  1. تهیه پفک هندی با روغن باعث بیشتر شدن پف پفک می شود اما استفاده از نمک برای تهیه پفک هندی باعث ترد شدن پفک شما می شود.
  2. شما می توانید برای تهیه پفک هندی از انواع شکل های مختلف آن استفاده کنید.
  3. بعد از اضافه کردن پفک هندی باید به خوبی آن را هم بزنید تا خوب حجیم شود و نسوزد.