طرز تهیه چای ماسالا خانگی با ترکیب دقیق ادویه ها با شیر به روش هندی


چای ماسالا یکی از انواع چای ها است که شما می توانید آن را تهیه کنید و به عنوان عصرانه همراه کیک میل کنید. چای ماسالا از ترکیب چای سیاه و شیر به همراه ادویه های معطر و پر از خواص تهیه می شود که طعم و عطر آن خیلی دلچسب است. چای ماسالا اصالتا مربوط به هند است که در کشور های دیگر نیز آن را تهیه می کنند. از این چای بریا پذیرایی در مراسم های خود نیز می توانید استفاده کنید. از خواص چای ماسالا می‌توان به مواردی مانند کمک به بهبود سلامت قلب، کاهش سطح قند خون، کمک به هضم و کاهش وزن اشاره کرد. امروز در کولاک طرز تهیه چای ماسالا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر ۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
هل ۵ عدد
دارچین ۲ عدد
بادیان ستاره ای ۱ عدد
دانه فلفل ۲ عدد
میخک ۳ عدد
گل محمدی ۱ ق مربا خوری
چای سیاه ۱ ق مربا خوری
شکر ۳ ق مربا خوری
زنجبیل ۱/۴ ق مربا خوری

طرز تهیه چای ماسالا

مرحله اول: کوبیدن طعم دهنده ها و اضافه کردن چای به آب جوش

هل و دارچین را در هاونگ بریزید و بکوبید بادیان و میخک را نیز بکوبید. دانه فلفل و گل محمدی را نیز بکوبید. در یک کتری مقداری آب بریزید و آن را روی گاز قرار دهید تا آب بجوشد. چای سیاه را داخل آب در حال جوش بریزید و به مدت ۲ دقیقه در قوری اجازه دهید بجوشد.

مرحله دوم: اضافه کردن شیر و شکر

در این مرحله ادویه ها را به چای اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه اجازه دهید تا عطر و طعم آن ها خارج شود. سپس شیر ولرم و شکر را نیز اضافه کنید و در ادامه زنجبیل را نیز اضافه کنید و اجازه دهید که عطر آن آزاد و چای تیره تر شود. بعد از چند دقیقه می توانید این چای را در فنجان سرو بریزید و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه چای ماسالا

  1. به جای شکر می توانید از عسل برای شیرین کردن چای ماسالا استفاده کنید همچنین می توایند از هیچ ماده شیرین کننده ای استفاده نکنید چون چای ماسالا به تنهایی خودش نیز شیرین است.
  2. از برخی ادویه های دلخواه دیگر نیز می توانید در تهیه این چای استفاده کنید همچنین می توانید برخی از این طعم دهنده ها را حذف کنید.
  3. آب قابل حذف است و می توانید به جای آن از مقدار بیشتری شیر در حال جوش استفاده کنید.