طرز تهیه حلوا با نبات و زردچوبه و روغن محلی مقوی و مفید


حلوا یکی از دسر های محبوب ایرانی ها است که بسیار مقوی نیز می باشد. از حلوا در ماه مبارک رمضان نیز در سفره افطار به همراه نان استفاده می کنند. تهیه حلوا یک سری فوت و فن ها دارد که اگر رعایت شود شما یک حلوای یکدست و خوب خواهید داشت. در این دستور تهیه حلوا به روش متفاوت و ساده تری گفته شده است. از حلوا می توایند به عنوان یک صبحانه به همراه نان استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه حلوا به شما آموزش داده خواهد شد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد ۱/۲ پیمانه
نبات ۱/۲ پیمانه
آب ۱/۲ پیمانه
روغن نباتی یا کره محلی ۱/۲ پیمانه
زردچوبه ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه حلوا

مرحله اول: تهیه شهد و تفت دادن آرد

در یک قابلمه آب بریزید سپس نبات را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا نبات در آب حل شود. روغن را در یک تابه بریزید سپس آرد را الک کنید و همراه زردچوبه به روغن اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازم و اضافه کردن شهد به آرد

اگر می خواهید حلوای بیشتری درست کنید باید مقدار مواد را نیز بیشتر کنید از این رو زمان لازم برای تفت دادن آرد باید ۲۵ تا ۳۰ دقیقه باشد. در ادامه شهد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا به طور کامل با آرد ترکیب شود. بعد از اضافه کردن شهد باید به قدری هم بزنید تا مواد بافتی شبیه حلوا بگیرد و گلوله گلوله نشود.

روش دوم تهیه حلوای ساده

در این روش شما از روغن کمتری استفاده می کنید و این روش به این صورت است که شما باید تمام مراحل بالا را طی کنید با این تفاوت که برای تفت دادن آرد در ابتدا نیازی به اضافه کردن روغن نیست و باید آرد را در تابه بریزید و با حرارت ملایم به قدری هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس به مقدار خیلی کم روغن اضافه کنید و باقی مراحل اضافه کردن شهد را انجام دهید.

فوت و فن های طرز تهیه حلوا

  1. برای حل شدن نبات در آب باید حرارت ملایم باشد تا آب تبخیر نشود.
  2. به جای زردچوبه می توانید از زعفران دم کرده برای ایجاد رنگ زرد در حلوا نیز استفاده کنید که عطر بهتری به حلوای شما نیز می دهد.
  3. شما می توانید به جای نبات از شکر استفاده کنید که در این صورت باید از هل یا گلاب برای طعم دار کردن حلوا استفاده شود.