طرز تهیه چیپس سرکه ای خانگی ساده و راحت بدون فر مثل کارخانه ای


چیپس سرکه ای یکی از انواع طعم های چیپس است که شما می توانید در خانه نیز آن را تهیه کنید و یک چیپس خانگی سالم داشته باشید. چیپس یکی از تنقلات محبوب کودکان و حتی بزرگسالان است و طعم سرکه ای آن نیز در بین افراد بسیار محبوب است. از چیپس شما می توانید به عنوان دورچین غذا های مختلف خود نیز استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه چیپس سرکه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۲ الی ۴ عدد
آب سرد ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
نمک ۱/۲ ق چای خوری
سرکه ۴ ق غذا خوری
یخ ۱ لیوان

طرز تهیه چیپس سرکه ای

مرحله اول: ورقه ای کردن سیب زمینی ها

ابتدا سیب زمینی ها را با چاقو پوست کنید و با آب بشورید سپس با دستمال خشک کنید و در ادامه با چاقو سیب زمینی ها را ورقه ای و نازک خرد کنید سپس دو الی سه بار در آب قرار دهید و آبکش کنید تا نشاسته آن کمی جدا شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن سیب زمینی ها

در یک کاسه آب سرد بریزید سپس نمک و بکینگ پودر را اضافه کنید و کمی هم بزنید. سرکه را نیز بیفزایید و در ادامه سیب زمینی ها را نیز اضافه کنید و در آخر یخ را نیز اضافه کرده و بزارید سیب زمینی ها به مدت ۲ ساعت در این مخلوط باقی بمانند.

مرحله سوم: تهیه چیپس سرکه ای

بعد از گذشت مدت گفته شده سیب زمینی ها را روی یک پارچه قرار دهید تا کمی خشک شوند سپس در یک تابه به قدری روغن بریزید تا بعد از اضافه کردن سیب زمینی ها در آن غوطه ور شوند. تابه را روی گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید و با حرارت ملایم رو به زیاد بزارید سیب زمینی ها سرخ و چیپسی شود. بعد از چیپسی شدن روغن اضافی آن را بگیرید.

فوت و فن های طرز تهیه چیپس سرکه ای

  1. برای ورقه ای کردن سیب زمینی ها می توانید به جای چاقو از چیپس خرد کن یا قسمت درشت رنده استفاده کنید.
  2. برای اضافه کردن سیب زمینی ها به تابه یکی یکی آن ها را اضافه کنید تا خمیر نشوند و به هم نچسبند.
  3. اگر می خواهید چیپس شما بیشتر طعم سرکه بدهد می توانید از مقدار بیشتری از سرکه استفاده کنید.
  4. برای سرخ کردن چیپس ها شما می توانید از سرخ کن نیز استفاده کنید.