طرز تهیه شیرینی تر خانگی به صورت برشی شیک و خوش طعم برای مهمانی


شیرینی تر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه است که شما شاید فکر کنید که نمی توان این شیرینی ها را در خانه تهیه کرد اما باید گفت شما می توانید با چند قلم مواد و صرف کمی زمان می توانید یک شیرینی تر با طعم دلخواه خود در خانه تهیه و میل کنید. مقدار مواد گفته شده در دستور مناسب یک قالب ۳۰ در ۴۰ است. امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی تر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۶۵ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۶۰ گرم
شیر ۸۰ گرم
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
خامه قنادی به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی تر

مرحله اول: هم زدن زرده

تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده را از زرده جدا کنید. روغن و شیر را در یک کاسه بریزید سپس زرده و وانیل را اضافه کنید و با دور تند همزن هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. آرد را در چند مرحله اضافه کنید و خوب هم بزنید و کنار بزارید.

مرحله دوم: اضافه کردن شکر

سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن به قدری هم بزنید تا پفکی و ابری مانند شود سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید. اگر می خواهید شیرینی های شما رنگی باشد باید رنگ خوراکی دلخواه را به مواد زرده اضافه کنید و اگر می خواهید شیرینی شما ساده باشد نیاز به اضافه کردن چیزی نیست و اگر می خواهید مواد شیریین شما کاکائویی باشد باید مقداری چودر کاکائو اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت مواد شیرینی تر در فر

در ادامه مواد سفیده را در چند مرحله به زرده اضافه کنید و در هر مرحله آن را خوب هم بزنید. کف قالب ۳۰ در ۴۰ کاغذ روغنی پهن کنید و از مواد شیرینی روی آن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه با  دمای ۱۸۰ درجه بزارید شیرینی بپزد.

مرحله چهارم: اضافه کردن خامه شیرینی تر

بعد از پخت مواد شیرینی را از قالب در بیاورید و با چاقو به اندازه دلخواه برش بزنید و روی لایه اول را با شیر خیس کنید و سپس خامه قنادی فرم گرفته را در قیف به همراه ماسوره بریزید و روی لایه ائل پایپ کنید سپس یکی از مواد شیرینی را روی لایه اول قرار دهید و دوباره خمیر بریزید و این کار را برای لایه سوم نیز انجام دهید و در آخر لاتیه سوم را با خامه و شکلات یا میوه مانند شیرینی تر های قنادی ها تزیین کنید.

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی تر

  1. فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود سپس مواد شیرینی را در فر قرار دهید.
  2. بعد از پخت کیک ابتدا صبر کنید تا کمی خنک شود سپس از قالب خارج کنید.
  3. بریا فرم دادن خامه آن را از قبل از فریزر خارج کنید تا کمی شل شود سپس با همزن چند دقیقه هم بزنید.