طرز تهیه سالاد الویه با کالباس حرفه ای و خوشمزه برای 10 نفر


سالاد الویه با کالباس یکی زا سالاد های خوشمزه ای است که شما می توانید قبل از غذا به عنوان پیش غذا در مهمانی های خود سرو کنید. از این سالاد به عنوان یک وعده اصلی نیز می توان استفاده نمود. این سالاد می تواند عصرانه خوبی نیز باشد همچنین اگر در رژیم هستید می توانید این سالاد را بدون سس تهیه و میل کنید یا به جای سس از ماست استفاده کنید. همچنین می توان این سالاد را با نان به صورت ساندویچ نیز سرو کرد. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد الویه با کالباس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۴ عدد متوسط
تخم مرغ ۲ عدد
هویج رنده شده ۱/۲ لیوان
خیار شور خرد شده ۱ لیوان
کالباس ۵ تا ۶ ورق
سس مایونز به مقدار لازم
نخود فرنگی پخته شده ۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل کمی

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

مرحله اول: پخت و رنده کردن سیب زمینی و تخم مرغ

سیب زمینی ها را همراه مقداری آب در قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا سیب زمینی ها بپزد. تخم مرغ ها را نیز آب پز کنید. در ادامه سیب زمینی ها را پوست کنید و با رنده یا گوشکوب له کنید سپس تخم مرغ ها را نیز رنده کنید و مواد را در یک کاسه بریزید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

خیار شور ها را با چاقو خرد کنید و به مواد اضافه کنید. سپس هویج را نیز با آب بشورید و رنده کنید سپس همراه خیار شور به کاسه اضافه کنید. کالابس ها را نیز با چاقو یا دست ریز کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن سس مایونز و ترکیب کردن مواد لازم

نخود فرنگی را همراه مقداری آب در قابلمه بریزید و بزارید پخته شود. در ادامه سس و نخود فرنگی را به سالاد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. ادویه و نمک را نیز اضافه کنید و سالاد را در ظرف سرو بریزید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده شود.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

  1. اگر از هویج و نخود خوشتان نمی آید می توانید آن را از سالاد حذف کنید.
  2. شما می توانید مقدار سس مایونز را نصف کنید و به جای آن از ماست استفاده کنید تا سالاد شما سالم تر شود.
  3. اگر خیار شور شما خیلی شور بود قبل از تهیه سالاد آن را مقداری در آب قرار دهید.