طرز تهیه دسر کدو حلوایی ساده و خوشمزه با موز و دارچین


دسر کدو حلوایی یکی از دسر های متفاوت و مفید است که با کدو حلوایی تهیه می شود و از آن می توانید در مهمانی های خود به عنوان یک دسر مجلسی از آن استفاده کنید. این دسر را می توان به دو روش تهیه کرد که در یکی از بیسکوییت پتی بور استفاده می شود و در دیگری از موز و شکلات تلخ که در این دستور نوع دوم گفته شده است. این دسر از مواد مقوی تهیه شده و برای افراد ورزشکار و کسانی که مواد غذایی سالم مصرف می کنند توصیه می شود. امروز در کولاک طرز تهیه دسر کدو حلوایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کدو حلوایی پوره شده ۳۰۰ گرم یا نصف کدو حلوایی متوسط
موز ۱ عدد
شکلات تلخ ۱۵۰ گرم
پودر دارچین و هل مقداری

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

مرحله اول: پخت کدو

ابتدا کدو را با آب بشورید و پوست آن را جدا کرده و تکه کنید سپس کدو را در قابلمه بریزید و با ۲ یا ۳ قاشق غذا خوری آب ترکیب کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا بخار پز شود بعد از پخت کدو ها را در یک ظرف بریزید و به آن هل و دارچین را اضافه کنید و با گوشکوب برقی آن را پوره کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد لازم

در این مرحله موز ها را پوست کنید و حلقه ای برش بزنید سپس به کدو ها اضافه کنید و با هم آن را میکس کنید. شکلات را روی بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود و ذوب شود سپس به مواد میکس شده اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: قرار دادن دسر در یخچال

بعد از اینکه مواد خوب با هم ترکیب شد مواد را در قالب یا ظرف دلخواه بریزید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت و آماده شود سپس با خلال پسته یا خلال های دیگر و موز می توانید تزیین کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه دسر کدو حلوایی

  1. برای طعم و عطر بیشتر دسر از وانیل نیز می توانید به اندازه نوک قاشق چای خوری استقاده کنید.
  2. اگر میزان تلخی دسر زیاد شد می توانید از مقداری عسل نیز برای شیرین کردن مواد استفاده کنید.
  3. از بیسکوییت پتی بور پودر شده نیز به همراه دیگر مواد می توانید در تهیه این دسر استفاده کنید.
  4. اگر گوشکوب برقی در دسترس نبود می توانید با غذاساز مواد را پوره و میکس کنید.