طرز تهیه دسر شامانو شیک و جدید با بستنی و پنیر خامه ای


دسر شامانو یکی از دسر های متنوع و در عین حال آسان است که شما می توانید آن را در طعم و رنگ های گوناگون تهیه کنید. همچنین می توانید دسر شامانو را در قالب های قلبی تهیه و از آن در جشن هایی مانند سالگرد ازدواج و ولنتاین استفاده کنید. یکی از مزیت های این دسر این است که بافت تقریبا سفتی دارد و به همین دلیل به راحتی از قالب جدا می شود. امروز در آشمزی طرز تهیه دسر شامانو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
بستنی وانیلی ۱ عدد
شیر عسلی ۱/۲ قوطی
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۳ ق غذا خوری
ژله شاتوت یا هر طعم دلخواه دیگر ۱ بسته

طرز تهیه دسر شامانو

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

پنیر خامه را از بسته خارج کرده و در یک ظرف بریزید سپس با همزن برقی در حد باز شدن پنیر هم بزنید. در ادامه خامه را اضافه کرده و هم بزنید. شیر عسلی و بستنی را نیز بیفزایید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم: تهیه ژله

پودر ژله را از بسته خارج کرده و در یک ظرف بریزید سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید تا تمام ذرات ژله حل شوند. در ادامه پودر ژلاتین را در مقداری آب سرد بریزید و هم بزنید و برای مدتی کنار بزارید تا حالت اسفنجی بگیرد سپس روی بخار کتری بنماری کنید.

مرحله سوم: ترکیب کردن ژله و ژلاتین با سایر مواد ترکیب شده

پودر ژلاتین را به ژله اضافه کنید و هم بزنید و در آخر مواد ترکیب شده را به کاسه دیگر که حاوی خامه و سایر مواد ترکیب شده است اضافه کنید و هم بزنید. مواد را در قالب سیلیکونی با شکل دلخواه بریزید و برای مدتی در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. سپس از یخچال خارج کنید و به مدت چند ثانیه در آب گرم قرار دهیدتا به راحتی از قالب جدا شود سپس از قالب دسر را خارج کنید.

فوت و فن های طرز تهیه دسر شامانو

  1. اگر می خواهید رنگ دسر شما پر رنگ تر و خوش رنگ تر باشد می توانید از چند قطره رنگ خوراکی نیز استفاده کنید.
  2. برای تزیین روی دسر می توانید از شکلات ها رنگی و سایر مواد نیز استفاده کنید.
  3. به جای خامه صبحانه می توانید از خامه قنادی نیز در تهیه این دسر استفاده کنید.