طرز تهیه دسر عربی با بیسکویت پتی بور و کرم کارامل مخصوص مهمانی


دسر عربی یکی از دسر های خوشمزه ای است که شما می توانید برای پذیرایی مهمانی های خود نیز از آن استفاده کنید. شما می توانید این دسر را در قالب دلخواه خود تهیه کنید و از بافت نرم و لطیف این دسر لذت ببرید. شما می توانید این دسر عربی را در دو رنگ تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه دسر عربی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر ۳ لیوان
بیسکوییت پتی بور ساده ۱ بسته
خامه صبحانه ۱ بسته
نسکافه ۲ ق غذا خوری
پودر کرم کارامل ۱ بسته
پودر ژلاتین ۲ ق سوپ خوری
آب ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه دسر عربی

مرحله اول: قرار دادن مواد روی حرارت

پودر ژلاتین را در یک کاسه بریزید و به آن آب سرد اضافه کنید سپس روی خار کتری در حال جوش قرار دهید و با قاشق آن را هم بزنید تا حل شود. در یک قابلمه دیگر شیر و کرم کارامل را همراه نسکافه بریزید و آن را روی خرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد ولی نجوشد.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازم

ژلاتین بنماری شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد خنک شود. بیسکوییت را در یک کیسه فریزر بریزید و با گوشکوب آن را له کنید سپس آن را در یک کاسه بریزید و خامه را همراه مواد تهیه شده به آن اضافه کنید و با همزن برقی به خوبی هم بزنید.

مرحله سوم: قرار دادن مواد دسر عربی در یخچال

مواد را در داخل قالب دلخواه خود بریزید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود سپس به آرامی آن را از قالب خارج کنید و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه دسر عربی

  1. اگر غذاساز یا میکسر در دسترس بود نیازی به پودر کردن بیسکوییت ها نیست و می توایند بیسکوییت ها را در آن بریزید و همراه خامه و مواد تهیه شده مخلوط کنید.
  2. برای تزیین روی دسر می توانید از ترافل و انواع سس های شکلاتی و حتی میوه نیز استفاده کنید.
  3. برای اینکه دسر شما دو رنگ شود می توانید بعد از تهیه مواد آن را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی از قسمت ها ۱ قاشق غذا خوری شکلات تخته ای آب شده اضافه کنید و یک لایه از این مواد بریزید و در یخچال قرار دهید و وقتی سفت شد قسمت بدون شکلات را نیز اضافه کنید و دوباره در یخچال قرار دهید تا آماده شود.