طرز تهیه خورش هویج با مرغ زعفرانی و آلو مجلسی و لذیذ به روش تبریزی


خورشت هویج با مرغ یکی از خورش های سالم و مقوی است که شما می توانید آن را با نان یا برنج میل کنید. اگر گیاهخوار هستید می توانید مرغ را از دستور حذف کرده و بدون گوشت این خورش را تهیه و لذت ببرید. مقدار مواد گفته شده در دستور به اندازه ۶ نفر می باشد اگر می خواهید این خورش را برای افراد بیشتری تهیه کنید باید به مقدار اضافه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه خورشت هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

هویج ۱ کیلو
ران یا سینه مرغ ۶ تکه
آلو خورشتی یا بخارا ۴ الی ۵ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم
پودر گوجه فرنگی ۱ ق چای خوری
لیمو ترش تازه ۱ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش هویج با مرغ

مرحله اول: تفت دادن پیاز و مرغ

ابتدا پیاز را پوست کنید و با چاقو نگینی خرد کنید و در یک تابه پیاز ها را بریزید و به آن مقداری روغن اضافه کنید و پیاز ها را تفت دهید تا سبک شود. وقتی پیاز ها سبک شد مرغ را اضافه کنید و زمانی که پیاز و مرغ هر دو تغییر رنگ دادند ادویه های گفته شده را همراه نمک اضافه کنید.

محله دوم: خرد کردن هویج ها

مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و بزارید مواد کمی بپزد. آلو ها را در مقدرای آب ولرم بریزید و بزارید خیس بخورد سپس به خورش اضافه کنید. هویج ها را بشورید و با قسمت درشت رنده خرد کنید یا می توانید با چاقو خالی و متوسط خرد کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن هویج ها

در این مرحله هویج ها را به همراه مقداری روغن در تابه بریزید و کمی سرخ کنید سپس عفران دم کرده را با آن ترکیب کنید و در ادامه هویج ها را ینز به خورش اضافه کنید. پودر گوجه فرنگی را همراه لموی تازه به خورش اضافه کنیدو بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کنید و این خورش خوشمزه را در ظرف سرو بریزید و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه خورش هویج با مرغ

  1. به جای پودر گوجه می توانید به اندازه یک قاشق از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.
  2. اگر لیموی تازه در دسترس نبود می توانید به جای آن از لیمو عمانی نیز استفاده کنید.
  3. این خورشت را می توانید با گوشت قلقلی یا گوشت خورشتی به جای مرغ نیز تهیه کنید.