طرز تهیه خورش مرغ ساده و مجلسی با فلفل دلمه و هویج (فوق العاده خوشمزه)


خورشت مرغ یکی از خورش های مجلسی ایرانی است که با استفاده از مرغ و سایر مواد تهیه می شود و بسیار آسان است. این خورشت را می توانید با نان یا برنج و همچنین باقالی پلو یا شوید پلو و انواع پلو های دیگر میل کنید و لذت ببرید. تهیه این خورشت به مواد خاصی احتیاج ندارد و به راحتی قابل تهیه است. امروز در کولاک طرز تهیه خورشت مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
هویج متوسط ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری سر خالی
پیاز ۲ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه خورشت مرغ

مرحله اول: تفت دادن پیاز ها

ابتدا پیاز ها را پوست کنید و با چاقو خرد کنید در یک قابلمه روغن بریزید و آن را روی گاز قرار دهید و گاز را روشن کنید سپس پیاز ها را در آن تفت دهید. در ادامه زردچوبه و نمک را همراه فلفل به پیاز های سبک و کمی سرخ شده اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن هویج و فلفل دلمه ای

در این مرحله مرغ را به قابلمه اضافه کنید و مقداری آب نیز بیفزایید و درب قابلمه را روی قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا مرغ کمی بپزد.  فلفل دلمه ای و هویج را با آب بشورید و فلفل دلمه را با چاقو خرد کرده و به خورشت اضافه کنید. هویج را نیز حلقه ای برش بزنید و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت خورشت مرغ

بعد از مدتی که هویج و فلفل پخت رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید و در آخر بعد از اینکه تمام مواد به طور کامل پخت گاز را خاموش کنید و خورشت را در ظرف سرو بریزید و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه خورشت مرغ

  1. از مقداری زعفران دم کرده نیز برای عطر و طعم بیشتر خورش می توانید استفاده کنید.
  2. در تهیه این خورشت می توانید سیب زمینی سرخ کرده تهیه و به عنوان دورچین از آن برای سرو خورشت استفاده کنید.
  3. این خورشت را به همراه قارچ نیز تهیه می کنند که می توانید قارچ را کمی تفت داده و در آخر پخت خورشت به قابلمه اضافه کنید.
  4. برای اینکه خورشت شما خوش رنگ تر شود می توانید رب را قبل از اضافه کردن به خورش مقداری با روغن در یک تابه تفت دهید سپس به خورشت اضافه کنید.