طرز تهیه خورش گل کلم با مرغ تکه ای لذیذ و مجلسی + فوت و فن


خورش گل کلم یکی از خورش های متفاوت و خوشمزه است که می توانید به راحتی آن را در زمانی کم تهیه کنید. این خورشت را مانند سایر خورش ها با برنج و یا نان می توانید سرو کنید. خورش گل کلم را با گوشت و مرغ و همچنین گوشت قلقلی تهیه می کنند که انتخاب آن با خودتان است اما در این دستور با مرغ تهیه شده است. امروز در کولاک طرز تهیه خورش گل کلم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گل کلم متوسط ۱ کیلو
مرغ تکه شده ۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
پیاز ۲ عدد متوسط
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش گل کلم

مرحله اول: آماده کردن کلم ها و تفت دادن آن ها

ابتدا گل کلم ها را از برگ های اضافی آن جدا کنید و آن را بشورید سپس روی یک پارچه قرار دهید تا خک شوند و در ادامه در یک تابه روغن بریزید و مقداری زردچوبه بیفزایید. کلم ها را به قسمت های متوسط با دست تبدیل کنید و آن ها را در تابه به مدت ۱۵ دقیقه تفت دهید سپس کنار بزارید.

مرحله دوم: پخت مرغ و اضافه کردن گل کلم به خورش

در این مرحله پیاز را پوست کنید و خرد کنید. در یک قابلمه روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید و وقتی سبک شد مرغ را اضافه کنید. مقداری آب به همراه ادویه و نمک به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا مرغ کمی بپزد. بعد از اینکه مرغ نیم پز شد رب و گل کلم های تفت داده شده را اضافه کنید و بزارید خورش به مدت یک ساعت بپزد.

مرحله سوم: تهیه خورشت گل کلم

بعد از اینکه خورش پخت و خوب جا افتاد می توانید گاز را خاموش کنید و خورشت گل کلم را در ظرف سرو بریزید و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه خورش گل کلم

  1. به جای رب گوجه فرنگی می توانید از پوره گوجه فرنگی نیز استفاده کنید که خورش شما هم خوشمزه تر و هم جا افتاده تر می شود.
  2. برای شست و شوی کلم از مقداری سرکه و نمک استفاده کنید و بعد از یک ربع آن را آبکشی کنید. با این کار کلم های شما به خوبی میکروب کشی شده و سفید باقی می مانند.
  3. در پایان پخت خورشت گل کلم می توانید از مقداری آبلیمو یا آب نارنج برای طعم دار کردن خورش استفاده کنید.