طرز تهیه هویج پلو با مرغ ریش ریش شده مجلسی و ساده


هویج پلو یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که شما از آن حتی در مراسم ها و مهمانی های خود می توانید استفاده کنید. رنگ این غذا به دلیل استفاده از هویج در آن نارنجی رنگ است و می تواند سفره شما را زیبا تر کند. هویج یک آنتی اکسیدان قوی است که برای سلامت پوست، چشم، مو و… بسیار مفید است. هویج پلو را شما می توانید با مرغ، گوشت قلقلی، گوشت چرخ کرده و… تهیه کنید که در این دستور تهیه هویج پلو با مرغ گفته شده است. امروز در کولاک طرز تهیه هویج پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۲ تکه
برنج ۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
شکر ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل و زعفران به میزان لازم

طرز تهیه هویج پلو

مرحله اول: پخت مرغ

مرغ را در یک قابلمه قرار دهید سپس مقداری آب بریزید و یکی از  پیاز ها را پوست کرده و خرد کنید در ادامه به قابلمه اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز به مرغ اضافه کنید و آن را روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ بپزد.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

در این مرحله بعد از پخت مرغ آن را ریش ریش کنید و در یک ظرف بریزید سپس پیاز دیگری را پوست کنید و خلالی خرد کنید. در یک تابه روغن بریزید و ان را روی گاز قرار دهید و پیاز را تفت دهید بعد از تفت پیاز مرغ ریش ریش شده را نیز کمی با آن تفت دهید.

مرحله سوم: تفت دادن هویج

هویج را با آب بشورید سپس پوست روی آن را کمی جدا کنید. هویج را با رنده درشت خلالی خرد کنید یا می توانید با چاقو آن را خرد کنید. در تابه روغن بریزید و هویج را کمی تفت دهید سپس زعفران دم کرده را نیز به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: دم کشیدن هویج پلو

برنج را با آب بشورید و بزارید روی گاز تا بپزد سپس آبکش کنید و کف قابلمه را کمی چرب کرده و یک لایه برنج بریزید و در ادامه از مواد تفت داده شده به آن اضافه کنید و این کار را تا جایی که مواد تمام شود ادامه دهید سپس درب قابلمه را قرار  داداه تا برنج دم بکشد.

فوت و فن های طرز تهیه هویج پلو

  1. برای تزیین و خوشمزه تر شدن هویج پلو می توانید زرشک را کمی با روغن روی حرارت ملایم تفت دهید و به هویج پلو اضافه کنید.
  2. برای تفت دادن هویج می توانید به جای روغن از کره استفاده کنید که غذای شما را خوش طعم تر می کند.
  3. مرغ را می توانید به جای ریش ریش کردن به شکل مکعبی خرد کنید و تفت دهید.