غلبه بر موانع تغذیه سالم


انواع میوه ها و سبزیجات شامل زغال اخته، فلفل، کلم بروکسل و غیره

تغذیه سالم نقش مهمی در بهزیستی کلی ما دارد. بر اساس شاخص تناسب اندام آمریکا در سال 2023، تنها 29.5 درصد از بزرگسالان در 100 شهر بزرگ ایالات متحده به طور متوسط ​​میزان مصرف میوه توصیه شده را برآورده کردند، در حالی که تنها 14.3 درصد به میزان توصیه شده سبزیجات دریافت کردند.

یکی از مهم‌ترین موانع دستیابی به یک رژیم غذایی متعادل، دسترسی محدود به گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و مقرون‌به‌صرفه است، به‌ویژه وقتی صحبت از میوه‌ها و سبزیجات می‌شود. نزدیک به 12 درصد از ساکنان شهرهای شاخص تناسب اندام، ناامنی غذایی را تجربه می کنند. این تفاوت‌ها در میان جمعیت‌های مختلف بزرگ‌تر می‌شود، به طوری که افراد مسن‌تر و آنهایی که از پس‌زمینه‌های کم درآمد هستند، سطوح دریافتی حتی پایین‌تری از خود نشان می‌دهند. برای این جوامع، دسترسی به گزینه‌های تغذیه سالم چالش مهمی است و ضرری مضاعف برای کسانی ایجاد می‌کند که می‌خواهند سبک زندگی سالم و فعالی داشته باشند.

برای مقابله موثر با این چالش ها، یک رویکرد چند جانبه ضروری است:

  • دسترسی را گسترش دهید: سیاست ها و مداخلات باید افزایش در دسترس بودن میوه ها و سبزیجات مقرون به صرفه در جوامع محروم را در اولویت قرار دهد. این نه تنها شامل ترویج برنامه های کمک تغذیه موجود است، بلکه حمایت از اجرای دستورالعمل های خدمات غذای سالم در مدارس و مؤسسات و حمایت از بازارهای کشاورزان است که ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محلی را تسهیل می کند.
  • بر همکاری تاکید کنید: ایجاد شبکه ای قوی از ذینفعان، از جمله آژانس های بهداشت عمومی، رهبران جامعه، و خرده فروشان مواد غذایی، در ابداع راه حل های پایدار بسیار مهم است.

با رفع موانع دسترسی و تقویت تلاش‌های مشترک، می‌توانیم افراد را برای انتخاب‌های آگاهانه و سالم توانمند کنیم. این نه تنها بهزیستی کلی را افزایش می دهد، بلکه به دنبال کردن سبک زندگی فعال نیز دامن می زند و در نتیجه جوامع سالم تری را در سراسر کشور تقویت می کند.

منابع

باغ های اجتماعی: تقویت تغذیه، فعالیت بدنی و ارتباط در محله های سراسر آمریکا

#تغذیه سالم: آیا اپلیکیشن های تغذیه می توانند این کار را انجام دهند؟

ناامنی غذایی: تعریف و رسیدگی به چالش سلامت جامعه

خرید فصلی در بازار کشاورزان محلی شما

موضوع پرطرفدار ACSM | تغذیه

فهرست راهنمای بازار ملی کشاورزان



منبع