طرز تهیه حلوا قالبی مجلسی به صورت تک نفره با طعم و مزه زعفرانی


حلوا قالبی یکی از حلوا های خوشمزه است که شما می توانید آن را در قالب های دلخواه خود تهیه و تزیین کنید. از این حلوا می توانید در مجالس و مهماین های خود استفاده کنید. همچنین از این حلوا می توان در ماه رمضان به عنوان افطار نیز همراه نان استفاده کرد. در تهیه این حلوا از زعفران نیز برای خوش رنگ و عطر شدن حلوا استفاده شده است.  امروز در کولاک طرز تهیه حلوا قالبی را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد ۲ و ۱/۲ پیمانه
روغن ۱ پیمانه
آب ۲ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
گلاب ۱/۲ پیمانه
هل به میزان دلخواه
زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه حلوا قالبی

مرحله اول: تهیه شهد حلوا قالبی

شکر و آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. نصف زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود و مواد شروع به ریز جوش زدن کند. گلاب و باقی مانده زعفران را همراه هل به مواد اضافه کنید. اجازه دهید مواد به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بجوشد. وقتی به خوبی جوشید شهد شما آماده است و می توانید آن را از روی گاز بردارید.

مرحله دوم: اضافه کردن شهد حلوا

آرد را الک کنید و در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه تفت بخورد و بوی خامی آن از بین برود. روغن را کم کم به آرد اضافه کنید و تفت دهید. شهد تهیه شده را کم کم اضافه کنید و با کفگیر خوب هم بزنید تا جایی که حلوا جمع شود.

مرحله سوم: ریختن حلوا در قالب و قرار دادن در یخچال

مقداری صبر کنید تا حلوا خنک شود سپس آن را در قالب دلخواه خود ریخته و در یخچال به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار دهید سپس می توانید آن را سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه حلوا قالبی

  1. برای تهیه این حلوا بهتر است از آرد کیک استفاده نکنید و از آرد سبوس دار استفاده کنید.
  2. برای استفاده از روغن نیز بهتر است از ترکیب کره و روغن مایع با هم استفاده کنید تا حلوای شما بافت بهتری داشته باشد.
  3. برای تزیین روی حلوا می توانید از پودر نارگیل یا پسته استفاده کنید.
  4. شما می توانید این حلوا را بدون زعفران نیز تهیه کنید که در این صورت یک حلوای ساده و قهوه ای رنگ خواهید داشت و دیگر حلوای شما زرد رنگ نیست.