طرز تهیه چای کرک خانگی با شیر و میخک فوق العاده مقوی و مفید


چای کرک یکی از روش های تهیه چای است که بسیار متفاوت و جذاب است. در تهیه چای کرک چای را با مواد طعم دهنده و شیر ترکیب می کنند تا یک چای خوشمزه تهیه شود. اصالت چای کرک مربوط به هندوستان است و در لغت به معنای مخلوط چای با ادویه های مختلف است. عطر این چای به دلیل استفاده از ادویه های خوشبو بسیار خاص و آرامش بخش است. رنگ این چای شبیه به رنگ شیرکاکائو است و قهواه ای روشن می باشد. این چای را می توانید در کنار کیک یا شیرینی در مهمانی ها یا عصرانه های خود سرو کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید. امروز در کولاک طرز تهیه چای کرک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر ۱ لیوان
آب ۱ لیوان
میخک ۴ عدد
هل ۵ تا ۶ عدد
شکر ۴ تا ۵ ق غذا خوری

طرز تهیه چای کرک

مرحله اول: جوشیدن چای و اضافه کردن ادویه ها

در یک قوری ابتدا مقداری آب بریزید سپس شکر و چای رو بریزید و روی یک کتری دارای آب قرار دهید تا بجوشد یا می توانید یک شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و مستقیما قوری را روی حرارت قرار دهید. در ادامه وقتی چای جوشید هل را از پوست آن جدا کنید یا می توایند با پوست اضافه کنید و میخک را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله دوم: تهیه چای کرک

بعد از ۲ تا ۳ دقیقه که مواد ترکیب شدند شیر را کم کم اضافه کنید و باز هم با یک قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند و اجازه دهید یک تا دو بار جوش بخورد سپس گاز را خاموش کنید و چای کرک را در فنجان های سرو بریزید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه چای کرک

  1. از زعفران و دارچین نیز برای تهیه چای کرک می توانید استفاده کنید.
  2. اضافه کردن شکر سلیقه است و به جای آن می توایند از نبات یا عسل نیز استفاده کنید.
  3. از سایر ادویه های خوشبو مانند زنجبیل و… استفاده کنید همچنین امکان حذف برخی از ادویه ها نیز هست.
  4. بهترین نوع چای برای تهیه چای کرک چای کله مورچه ای سیاه است و بهتر است از آن استفاده کنید.
  5. از مقدرای فلفل سیاه نیز در تهیه این چای می توانید استفاده کنید اما باید حواستان باشد که در استفاده از آن زیاده روی نکنید چون طعم چای شما را خراب می کند و تند می شود.