طرز تهیه سالاد فتوش عربی اصل با نان پیتا راحت و فوری


سالاد فتوش یکی از سالاد های رژیمی و کم کالری است که در تهیه سس آن از سس سفید که دارای چربی زیادی است استفاده نمی شود و با خیال راحت می توانید آن را تهیه کنید. سالاد فتوش یکی از سالاد های لبنانی و خاورمیانه است که در ایران نیز می توانید آن را تهیه کنید. از این سالاد می توانید به عنوان پیش غذا یا همراه با غذا استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سالاد فتوش را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نان پیتا ۱ عدد
روغن زیتون ۱/۲ ق غذا خوری
کاهو ۲۰۰ گرم
خیار ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیازچه خرد شده ۱/۲ پیمانه
ترب قرمز ۴ عدد متوسط
نعنا ۱/۲ پیمانه
جعفری پاک شده ۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس

رب انار ۱/۲ پیمانه
آبلیمو ۱/۲ ق غذا خوری
سماق ۱/۲ ق غذا خوری
روغن زیتون ۴ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد فتوش

مرحله اول: برشته کردن نان پیتا و خرد کردن مواد لازم

ابتدا نان پیتا را به اندازه های دو در دو با چاقو خرد کنید. نان ها را با روغن زیتون آغشته کنید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا برشته شوند. کاهو را با آب شسته و با چاقو خرد کنید و در یک کاسه بریزید سپس خیار ها را ینز خرد کنید و به کاهو اضافه کنید. گوجه و پیازچه را نیز خرد کرده و به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد به کاسه

ترب را نیز با چاقو حلقه ای خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. برگ های نعنا و جعفری را جدا کرده و به مواد اضافه کنید. نان پیتا را که برشته شده نیز به مواد سالاد بیفزایید.

مرحله سوم: تهیه سس سالاد فتوش

برای تهیه سس این سالاد ابتدا رب انار را در یک کاسه بریزید و به آن آبلیمو و سماق را اضافه کنید. روغن زیتون و نمک را همراه فلفل به مواد سس اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد فتوش

  1. رب انار ملس طعم بهتری به این سالاد می دهد اما اگر خیلی ترش شد می توانید از مقداری عسل در تهیه سس این سالاد استفاده کنید.
  2. در تهیه سس این سالاد می توانید از مقداری دانه چیا نیز استفاده کنید تا رژیمی تر شود.
  3. برای اینکه سس بهتر ترکیب شود می توانید بعد از هم زدن با استفاده از گوشکوب برقی آن را بهتر مخلوط و یکدست کنید.