طرز تهیه پاپسیکل آسان و خوشمزه با کیک شکلاتی مخصوص ولنتاین


پاپسیکل یکی از تنقلات خوشمزه است که پایه اصلی آن مواد کیک مانند است که شما می توانید با شکلات های دلخواه و رنگی به شکل های مختلف و برای مناسبت های مختلف آن را تهیه کنید. همچنین می توانید با این روش پاپسیکل های متفاوت تهیه و و پک های هدیه جذاب و زیبا برای مناسبت هایی مانند تولد و ولنتاین استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه پاپسیکل را به شما آموزش خواهیم داد  همراه ما باشید.

مواد لازم

کیک شکلاتی متوسط ۱ عدد
خامه صبحانه ۷۵ گرم
موز متوسط ۲ عدد
شکات های رنگی به میزان لازم
چوب بستنی به تعداد لازم

طرز تهیه پاپسیکل

مرحله اول: تهیه مغذی پاپسیکل

ابتدا کیک شکلاتی را آماده کنید یا می توانید از بیرون آن را تهیه کنید سپس کیک را رنده کنید یا می توانید در غذاساز بریزید تا کیک پودر شود سپس آن را رد یک کاسه بریزید. موز ها را پوست کرده و با رنده یا گوشکوب له کنید و به مواد کیک بیفزایید. خامه را نیز اضافه کرده و مواد را با قاشق یا دست به خوبی ترکیب کنید و کنار بزارید.

مرحله دوم: ریختن شکلات ها در قالب

در ادامه شکلات با رنگ دلخواه خود را در یک ظرف بریزید و روی بخار کتری در حال جوش بریزید تا شکلات ذوب شود. در ادامه شکلت را در قیف ریخته و در قالب های مخوص پاپسیکل یک لایه از شکلات را ریخته و با قلمو آن را کمی پخش کنید و برای مدتی در یخچال قرار دهید تا این لایه کمی سفت شود. در ادامه یک لایه دیگر نیز شکلات به روی لایه اول بریزید و دوباره در یچال قرار دهید.

مرحله سوم: قرار دادن پاپسیکل در یخچال

در این مرحله چوب بستنی را در قالب قرار دهید و مغذی پاپسیکل را اضافه کرده و با پشت قاشق آن را فشرده و صاف کنید. یک لایه دیگر شکلات روی مواد بریزید و برای مدتی در یخچال قرار دهید در ادامه روی آن را با مواد دلخواه تزیین کنید و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه پاپسیکل

  1. از مقداری گردو خرد شده نیز به همراه سایر مواد برای تهیه مغذی پاپسیکل می توانید استفاده کنید.
  2. اگر بعد از ذوب کردن شکلات تخته ای مقداری سفت بود می توانید به اندازه چند قطره روغن به آن اضافه کنید تا کمی روان شود.
  3. برای تهیه مغذی اگر کیک در دسترس نبود می توانید ویفر را نیز پودر کرده و استفاده کنید.