طرز تهیه مینی چیز کیک با میوه و ژله دلخواه به صورت تک نفره لیوانی


مینی چیز کیک یکی از انواع چیز کیک است که شما می توانید آن را تهیه و برای پذیرایی های خود استفاده کنید. این مینی چیز کیک ها در قالب های کوچک دایره ای یا هر شکل دیگری قابل تهیه است و روی آن را می توانید با میوه های دلخواه تزیین کنید. امروز در کولاک طرز تهیه مینی چیز کیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکوییت ۱۵۰ گرم
کره ذوب شده ۷۰ گرم
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه ۱۵۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ و ۱/۲ ق غذا خوری
میوه های دلخواه به میزان لازم
ژله آلوورا ۱/۲ بسته

طرز تهیه مینی چیز کیک

مرحله اول: تهیه لایه اول چیز کیک

بیسکوییت ها را در یک کیسه بریزید و با گوشکوب آن را پودر کنید سپس الک کنید و قسمت های درشت بیسکوییت را دوباره پودر کنید و در ادامه بیسکوییت های پودر شده را در یک کاسه بریزید و به آن کره ذوب شده اضافه کنید و هم بزنید. در قالب های کوچک از مواد تهیه شده به اندازه ۱/۴ قالب بریزید و با پشت قاشق آن را فشرده و صاف کنید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مرحله دوم: آماده کردن لایه دوم

خامه و شکر را در یک کاسه بریزید و با دور تند همزن آن را هم بزنید سپس پنیر خامه ای را اضافه کنید و هم بزنید. پودر زلاتین را همراه ۳۰ گرم آب روی بخار کتری یا در ماکروفر قرار دیهد تا ژلاتین اسفنجی و شفاف شود سپس وقتی از دما افتاد به مواد اضافه کنید و هم بزنید سپس مواد لایه دوم را در قیف بریزید و روی لایه اول قرار دهید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: آماد ه شدن مینی چیز کیک ها

در این مرحله ژله آلوورا رد یک کاسه بریزید و به آن ۱ لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بنید. میوه های دلخواه خود را برش های ریز بزنید و روی لایه دوم قرار دهید سپس به مقدار خیلی کم از ژله آلوورا روی آن بریزید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا مینی چیز کیک های شما آماده شود. در آخر به آرامی چیز کیک ها را از قالب خارج کنید و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه مینی چیز کیک

  1. برای طعم دهی بیشتر در هنگام تهیه لایه دوم می توانید از مقداری وانیل نیز استفاده کنید.
  2. برای لایه سوم توجه داشته باشید از میوه هایی که باعث نبستن ژله می شود استفاده نکنید و اگر استفاده می کنید نکات لازم را رعایت کنید.
  3. شما می توانید از بیسکوییت های ساقه طلایی یا پتی بور برای تهیه این چیز کیک استفاده کنید.