طرز تهیه شیرینی چوروس خانگی با سس شکلاتی بدون فر گام به گام


شیرینی چوروس یکی از شیرینی ها اسپانیایی است که طعم و ظاهری شبیه به بامیه ایرانی دارد. این شیرینی در اسپانیا در پودر دارچین و شکر آغشته می شود و همراه سس شکلاتی سرو می شود و طعم بینظیری دارد. بافت این شیرینی بسیار ترد و پفکی است و از آن برای پذیرایی نیز می توانید استفاده کنید.  امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی چوروس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آب ۱ لیوان
آرد ۱ لیوان
کره ۸۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ ق غذا خوری
وانیل کمی
دارچین و شکر جهت غلطاندن شیرینی ها مقداری
سس شکلات یا نوتلا برای سرو شیرینی مقداری

طرز تهیه شیرینی چوروس

مرحله اول: ترکب کردن مواد لازم روی حرارت

کره را در یک قابلمه یا تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کره آب شود سپس آب و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و وقتی از کناره های ظرف شروع به جوشیدن کرد آرد را یکباره اضافه کنید و تند شروع به هم زدن کنید و بعد از دو تا سه دقیقه آرد را پشت و رو کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن وانیل و تخم مرغ

خمیر را به در یک ظرف دیگر بریزید تا ولرم شود سپس وانیل را اضافه کنید و در ادامه تخم مرغ را بشکنید و به مواد اضافه کنید و با همزن به قدری هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و یک خمیر چسبنده و کشدار حاصل شود.

مرحله سوم: سرخ کردن شیرینی چوروس

خمیر را در قیف بریزید و ماسوره بامیه را روی آن قرار دهید سپس در یک تابه به قدری روغن بریزید تا بعد از اضافه کردن شیرینی ها در روغن غوطه ور شوند. سپس به اندازه دلخواه ازمواد در تابه بریزید و با قیجی ببرید و صبر کنید تا خوب بپزد و سرخ شود. بعد از آماده شدن شیرینی ها دارچین و شکر را با هم مخلوط کنید و به شیرینی های ولرم آغشته کرده و در ظرف سرو همراه سس شکلات سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی چوروس

  1. برای اینکه شیرینی های شما مغز پخت شود بهتر است برای سرخ کردن شیرینی ها گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید.
  2. بعد از سرخ کردن شیرنی ها بهتر است آن را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن ها جدا شود سپس به ترکیب دارچین و شکر آغشته کنید.
  3. از هل نیز به جای وانیل می توانید برای طعم دار کردن شیرینی استفاده کنید.