طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی با کره ساده و راحت مرحله به مرحله


شیرینی اسکار یکی از شیرینی های آسان و بی دردسر است که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. این شیرینی بافت نرم و خوبی دارد و شما می توانید با چای این شیرینی را میل کنید. در این دستور تهیه این شیرینی با فر و بدون فر گفته شده است و اگر فر در دسترس ندارید می توایند با تابه این شیرینی را تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی اسکار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید قنادی ۲۵۰ گرم یا ۱ و ۳/۴ لیوان
پودر قند ۱۰۰ گرم یا ۳/۴ لیوان
کره ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
پودر هل ۱ ق چای خوری پر
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
گردو خرد شده به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی اسکار

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

ابتدا پودر قند را الک کنید و در یک کاسه بریزید سپس کره را که باید از قبل از یخچال خارج کرده باشید تا هم دمای محیط باشد را به کاسه اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا سبک شود. در ادامه وانیل و پودر هل را اضافه کنید را اضافه کنید. تخم مرغ را بشکنید و زرده را از شپسفیده جدا کرده و زرده را به کاسه اضافه کنید و دو دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم: آغشته کردن شیرینی اسکار به گردو خرد شده

آرد را الک کنید و در طی دو مرحله به مواد داخل کاسه اضافه کنید و هم بزنید این خمیر شیرینی نیاز به استراحت ندارد. به اندازه گردو از مواد د بردارید و با دست گرد کنید سپس در سفیده تخم مرغ بغلتانید و در ادامه به گردو خرد شده آغشته کنید.

مرحله سوم: پخت شیرینی اسکار در فر

نیازی به چرب کردن سینی فر نیست و شیرینی ها را در سینی فر بچینید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا شیرینی شما بپزد نوش جان.

مرحله چهارم: پخت شیرینی اسکار در تابه و بدون فر

یک تابه دو طرفه را روی یک شعله پخش کن قرار دهید و شیرینی ها را در آن بچینید و روی حرارت ملایم قرار دهید. یک دمکنی نیز باید روی درب تابه قرار دهید و بزارید شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی اسکار

  1. اگر از فر برقی یا تستر استفاده می کنید دما باید روی ۱۵۵ درجه باشد و شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.
  2. به جای گردوی خرد شده شما می توانید از مغزیجات دیگر مانند پسته خرد شده و… استفاده کنید.
  3. حتما حین کار کاسه را دورگیری کنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.