طرز تهیه خورشت بامیه با گوشت گوسفندی بدون لپه مجلسی و لذیذ


خورشت بامیه یکی از خورش های خوشمزه ایرانی است. از خواص بامیه می توان به کاهش وزن، سلامت پوست و… اشاره کرد. این خورشت را می توانید با نان یا برنج سرو کنید و اگر از آن در وعده شام استفاده می کنید می توانید به صورت خالی آن را میل کنید. خورشت بامیه یکی از خورشت هایی است که در زمان کم نیز قابل تهیه است و چالش خاصی برای تهیه آن نخواهید داشت. امروز در کولاک طرز تهیه خورشت بامیه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۳ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری سر خالی
کره ۲۰ گرم
آب ۱ و ۱/۲ لیوان
آبلیمو ۱ ق غذا خوری
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه خورشت بامیه

مرحله اول: تفت دادن پیاز

پیاز را پوست کنید و خلالی خرد کرده سپس در یک قابلمه روغن و کره بریزید و پیاز را در آن سرخ کنید و بعد از ۴ دقیقه سیر را رنده کرده و به قابلمه اضافه کنید. در ادامه زردچوبه را نیز اضافه کنید و مواد را تفت دهید.

مرحله دوم: پخت گوشت

در این مرحله گوشت را به قابلمه اضافه کنید و ده دقیقه صبر کرده و رب را اضافه کنید. در ادامه گوجه ها را با رنده پوره کنید یا می توانید برای پوره کردن گوجه ها از گوشکوب یا غذاساز استفاده کنید. گوجه های پوره شده را همراه  آب جوش به قابلمه بیفزایید و درب قابلمه را ببندید و بزارید به مدت ۲ ساعت گوشت بپزد.

مرحله سوم: اضافه کردن آبلیمو

بامیه ها را با آب بشورید سپس خشک کنید و با چاقو ته بامیه ها را جدا کرده و در یک تابه روغن بریزید و بامیه ها را در آن سرخ کنید.  بامیه های سرخ شده را به خورشت اضافه کنید و در ادامه فلفل و نمک را نیز بیفزایید. در آخر آبلیمو را اضافه کرده و گاز را خاموش کنید.

فوت و فن های طرز تهیه خورشت بامیه

  1. اگر آبلیمو در دسترس نبود می توانید از آبغوره یا مقداری لیمو عمانی نیز استفاده کنید.
  2. شما می توانید به جای آب جوش از آب قلم استفاده کنید که خورشت شما را مقوی تر و خوشمزه تر می کند.
  3. برای سرو این خورشت می توانید از مقداری سیب زمینی سرخ شده نیز به عنوان دورچین استفاده کنید.
  4. از مقداری زعفران دم کرده برای عطر و طعم بیشتر نیز می توانید استفاده کنید.