طرز تهیه چلو گوشت زعفران بدون رب مجلسی و ساده به روش شاندیزی


چلو گوشت یکی از غذاهای ایرانی است که بیشتر افراد از آن در مهمانی ها و مجالس خود استفاده می کنند. اگر در رژیم کاهش وزن هستید می توانید این غذا را بدون نان یا برنج میل کنید. یکی از موارد مهم در تهیه این غذا استفاده از ادویه است که بوی گوشت را بتواند ناپدید کند و یک طعم خوب به غذای شما بدهد. امروز در کولاک طرز تهیه چلو گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت ۱ کیلو
پیاز ۱ کلیو
روغن ۲ پیمانه
برگ بو ۲ تا ۳ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
زنجبیل ۱ تکه
سیر ۱ بوته
نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه به میزان لازم
زعفران دم کرده مقداری

طرز تهیه چلو گوشت

مرحله اول: تفت دادن پیاز ها و چیدن گوشت ها

گوشت را داخل یک تابه بریزید و با مقداری روغن کمی آن رزا سرخ کنید به طوری که رنگ آن برنگردد. پیاز ها را پوست کنید و خلالی خرد کنید سپس در یک قابلمه روغن بریزید و نیمی از پیاز ها را در آن تفت دهید سپس گوشت را روی پیاز ها بچینید و به آن ادویه های گفته شده را اضافه کنید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد لازم

در این مرحله چوب دارچین و زنجبیل را همراه برگ بو به قابلمه اضافه کنید. سیر ها را پوست کنید و همان طور کامل به قابلمه اضافه کنید. باقی پیاز ها را همراه مقداری روغن به روی مواد داخل قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت ها به مدت ۲ ساعت بپزد.

مرحله سوم: اضافه کردن نمک و زعفران

بعد از پخت گوشت پیاز ها را از قابلمه خارج کنید و در یک تابه بریزید و آن را تفت دهید تا پیاز ها کاراملی شود. برگ بو و چوب دارچین را از قابلمه خارج کنید. در آخر گوشت ها و پیاز کارمکلی شده را همراه آب گوشت داخل یک قابلمه بریزید و به آن نمک و زعفران اضافه کنید و بزایرد نیم ساعت دیگر مواد بپزد تا عطر زعفران و مزه نمک به خوبی در گوشت ها جا بیفتد.

فوت و فن های طرز تهیه چلو گوشت

  1. برای طعم و عطر دهی می توانید از برگ زردآلو و پودر پولبیر نیز استفاده کنید.
  2. از قسمت ران، دست و گردن گوسفند برای تهیه این غذا ساتفاده کنید بهتر است البته از دنبالچه گاو نیز می توانید استفاده کنید.
  3. به جای کاراملی کردن پیاز می توانید از پیاز سرخ کرده نیز استفاده کنید.