واقعیت یا داستان: خلاصه هفتگی تغذیه شما


29 فوریه 2024 | اشلی کید، RD، LDN

هی تیم! دوباره به اینجا برگردیم تا در مورد تغذیه واقعیت را از داستان جدا کنیم. آیا می خواهید به سوالات داغ خود پاسخ داده شود؟ هر پنجشنبه در طول چالش برای بازی Fact یا Fiction به IG ما (@f45Training) سر بزنید و سوالات تغذیه خود را ارسال کنید تا توسط متخصص تغذیه چالش شما پاسخ داده شود!

باشه بیا بازی کنیم

واقعیت یا تخیل: “خوردن کالری خیلی کم برای اهداف تناسب اندام یا یک سبک زندگی سالم ایده آل نیست”

حقیقت!

سوخت کم می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • احساس عدم کنترل در مورد غذا. آیا تا به حال شده که از سر کار به خانه برگردید و احساس کنید که به دنبال همه چیز به جز سینک آشپزخانه هستید؟ وقتی در طول روز به اندازه کافی غذا نمی خورید، به احتمال زیاد وقتی بالاخره غذا را دور می زنید، کاملاً از کنترل خارج می شوید. شما “من می توانستم بخورم” را پاس کرده اید و بیشتر شبیه “گرسنگی هستم”. وقتی این اتفاق بیفتد، احتمالاً پرخوری خواهید کرد، زیرا علائم گرسنگی شما کمی از بین رفته است و زمانی برای کاهش سرعت و آماده کردن یک وعده غذایی یا میان وعده ندارید. خوردن به اندازه کافی در طول روز، به طور مداوم، می تواند به این احساس خارج از کنترل کمک کند.
  • کمبود انرژی. آیا به آن رکود 2-3 بعد از ظهر رسیده اید؟ به طور مداوم در طول روز غذا بخورید، مطمئن شوید که در حال غذا خوردن هستید کافی، و دریافت انواع درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها در وعده‌های غذایی شما کلیدی است. ما را بررسی کنید چگونه یک بشقاب متعادل و رضایت بخش بسازیم وبلاگ را یاد بگیرید که چگونه بشقاب خود را متعادل کنید تا بهترین احساس را داشته باشید.
  • افزایش افکار در مورد غذا. زمانی که ما کم سوخت می‌شویم، وعده‌های غذایی را حذف می‌کنیم، یا شاید مصرف درشت مغذی‌ها یا غذاها را قطع کنیم، تقریباً همیشه می‌توانید روی افزایش افکار در مورد آن غذاها شرط بندی کنید. همیشه به این فکر کنید که قرار است بعداً چه چیزی بخورید، یا شاید چه غذاها یا وعده‌هایی «محدود» دارید. نادیده گرفتن و حذف غذاها برای رسیدن به اهداف سلامتی‌تان ممکن است «عادی‌ترین» به نظر برسد، زیرا احتمالاً این چیزی است که از خانواده، دوستان و رسانه‌ها شنیده‌اید. اما در واقعیت، این فقط به رابطه شما با غذا آسیب می رساند و از نظر جسمی یا روحی به شما کمک نمی کند. سوخت رسانی به بدن، داشتن رابطه مثبت با غذا و رسیدن به اهداف سلامتی، همگی می توانند با هم وجود داشته باشند. در اینجا وبلاگی وجود دارد که از کجا شروع کنید: “حذف برچسب های “خوب/بد” مواد غذایی”.

واقعیت یا تخیل: “برچسب زدن و فکر کردن به برخی غذاها به عنوان “بد” یا “غیر مجاز” در واقع میل به آن غذا را افزایش می دهد.

حقیقت!

احتمالاً می توانم شرط ببندم که شما با برچسب های مواد غذایی به هر طریقی آشنا هستید، شاید حتی بدون اینکه متوجه شوید! همه ما در مورد غذاهایی مانند سالاد با برچسب “خوب” یا “تمیز” و سایر غذاها مانند پیتزا با برچسب “بد” دیده یا شنیده ایم. متأسفانه، صحبت در مورد رژیم غذایی بسیار عادی است و بخشی از گفتگوهای روزانه است. برای مثال، «این آخر هفته خیلی بد بودم. امروز باید جبران کنم.» ممکن است این را از پدر و مادرتان، دوستان، خانواده، تلویزیون یا رسانه های اجتماعی شنیده باشید.

مسئله اینجاست:

وقتی چیزی را می خوریم که به آن برچسب “بد” می زنیم، این اغلب منجر به احساس گناه یا شرم می شود. وقتی چیزی “خوب” می خوریم، احساس خوبی نسبت به خود داریم… تا زمانی که دوباره چیزی “بد” بخوریم. واقعیت این است که غذا هیچ ارزش اخلاقی ندارد – فقط غذاست. برخی از غذاها دارای مواد مغذی تر هستند و برخی دیگر اینگونه نیستند. در واقع، برچسب زدن به غذا به عنوان “بد” یا “خارج از محدودیت” در واقع افزایش تمایل به آن غذا و در نهایت آن غذا را روی یک پایه قرار می دهید.

این ممکن است منجر به:

  • افزایش یا افکار وسواسی در مورد آن غذا
  • وقتی آن غذا را محدود یا قطع می کنید، مصرف آن افزایش می یابد. وقتی بالاخره در کنار آن غذا هستید، مثلاً در یک مراسم خاص یا جشن تولد، ممکن است تا جایی که ممکن است بخورید، زیرا نمی دانید دفعه بعد کی به خودتان اجازه می دهید آن را بخورید.

آیا می گوییم فقط بر روی غذاهای کم مغذی تمرکز کنیم؟ البته که نه. اما ما می گوییم خوب و طبیعی است که غذاهای مورد علاقه خود را بدون احساس گناه و بدون از بین بردن اهداف خود ترکیب کنید.

واقعیت یا تخیل: برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود به پودر پروتئین نیاز دارید.

داستان!

پودر پروتئین می تواند یک ابزار عالی و راحت برای کمک به مصرف کلی پروتئین باشد. همانطور که گفته شد، پودر پروتئین گاهی اوقات به عنوان ضروری، جادویی به بازار عرضه می شود، و در نهایت به افزایش ماهیچه ها و/یا از دست دادن چربی، با ادعاها و وعده های نادرست گاهی اوقات ضمیمه می شود.

به طور کلی، مکمل ها ممکن است ضرری نداشته باشند، اما اگر رژیم غذایی متعادلی دارید، احتمالا پروتئین و سایر مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا دریافت می کنید و پودر پروتئین همیشه ضروری نیست.

آیا وعده های غذایی خود را برای باقیمانده چالش سفارش داده اید؟ منطقه خود را در اینجا برای تامین کنندگان اینجا بررسی کنید.

برای حمایت بیشتر از تغذیه و سلامتی، همیشه می توانید مقالات F45 را بررسی کنید برای راهنمایی در مورد چگونگی بهبود تغذیه و رابطه خود با غذا.



منبع