طرز تهیه قند یلدایی با دستور راحت و خوشمزه در فر و روی بخاری


قند یلدایی یکی از روش های تهیه قند یلدایی است که شما می توانید برای پذیرایی شب یلدا به همراه چای آن را سرو کنید. این قند شبیه به هندوانه می شود و به راحتی با چند قلم مواد می توانید این قند را تهیه کنید. در تهیه این قند از شکر و رنگ های خوراکی استفاده می شود. امروز در کولاک طرز تهیه قند یلدایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ ۱ عدد
شکر برای هر رنگ ۱/۲ پیمانه
رنگ خوراکی ژله ای سبز و قرمز به میزان لازم

طرز تهیه قند یلدایی

مرحله اول: هم زدن سفیده

تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید سپس سفیده را در یک ظرف بریزید و با دور تند همزن به قدری هم بزنید تا کف کند و کش دار شود. در ادامه در سه کاسه جدا شکر بریزید.

مرحله دوم: اضافه کردن رنگ خوراکی به شکر

به یکی از کاسه ها رنگ خوراکی سبز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند سپس به کاسه دوم رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید و هم بزنید و کاسه سوم را سفید باقی بزارید و به آن رنگ اضافه نکنید.

مرحله سوم: ریختن مواد قند در سینی

در ادامه بعد از اینکه شکر ها خوب رنگ گرفت به هر کدام به اندازه مساوی سفیده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. بعد از اینکه مواد تقریبا حالت شنی گرفت روی یک سینی کاغذ روغنی پهن کنید و ابتدا از مواد سبز رنگ در کف سینی بریزید و با قاشق و کارد آن را پخش و صاف کنید. در ادامه قسمت سفید رنگ را اضافه کنید و آن را نیز صاف کنید.

مرحله چهارم: قرار دادن قند روی بخاری یا در فر

قسمت قرمز رنگ را نیز اضافه کنید و آن را نیز صاف و منظم کنید سپس با کارد برش های افقی و عمودی بزنید تا شبیه به قند حبه ای شود. سپس سینی را به مدت ۱۰ دقیقه در فر یا روی بخاری قرار دهید همچنین می توانید از تستر نیز استفاده کنید.

فوت و فن های طرز تهیه قند یلدایی

  1. برای برش زدن قند ها باید این کار ار با حوصله و به آرامی انجام دهید تا قند ها خرد نشود.
  2. برای تزیین روی قند ها بعد از اینکه کمی خنک شدند می توانید شکلات آب شده را در قیف بریزید و مانند نقطه روی قند ها شکلات بریزید. همچنین می توانید به جای شکلات آب شده از شکلات چیپسی نیز استفاده کنید.
  3. این قند را می توایند در قالب های دلخواه خود نیز بریزید و به این شکل تهیه کنید.