طرز تهیه ماهی حشو آبادانی بدون سبزی با تمر هندی گام به گام


ماهی حشو یکی از غذاهای اصیل جنوبی است که واقعا طعم بینظیری دارد و حتما باید یک بار آن را امتحان کنید. در تهیه این غذا ماهی همراه تمر هندی و سایر مواد طعم دار می شود. حشو اسم سس این غذا است که طعم بی نهایت خوبی به ماهی می دهد و اگر شما از طعم ماهی خوشتان نمی آید می توانید آن را با این سس تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه ماهی حشو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماهی غزل آلا ۲ عدد
پیاز بزرگ ۲ عدد
سیر چند حبه
تمر هندی ۱/۲ بسته
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
ادویه ماهی به میزان لازم

طرز تهیه ماهی حشو

مرحله اول: تفت دادن مواد

ماهی ها را خوب پاک کنید و با آب بشورید سپس با نمک آن را طعم دار کنید. پیاز را پوست کرده و خرد کنید سپس در یک تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را سرخ کنید سپس سیر را رنده کرده و بیفزایید در ادامه زردچوبه را نیز اضافه کرده و خوب تفت دهید. تمر خندی را در آب ولرم ریخته و بزارید خیس بخورد.

مرحله دوم: اضافه کردن تمر هندی

تمر هندی خیس خورده را از صافی رد کرده و به مواد داخل تابه اضافه کنید. ادویه های گفته شده را همراه نمک به مواد اضافه کنید و مواد را از روی حرارت بردارید. ماهی را با چاقو از وسط برش داده و مواد تهیه شده را روی آن به طور یکسان پخش کنید.

مرحله سوم: پخت ماهی در فر

ماهی را در سینی فر قرار داده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه به مدت یک ساعت قرار دهید تا ماهی به خوبی بپزد. بعد از پخت می توایند این غذا را با برنج یا نان سرو و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه ماهی حشو

  1. برای اینکه ماهی بهتر مزه دار شود می تواند بعد از اضافه کردن مواد به آن بزارید یک ساعت در محیط بماند سپس در فر قرار دهید.
  2. در این دستور برای تهیه این غذا از ماهی غزل آلا استفاده شد اما شما می توانید از سایر ماهی ها نیز استفاده کنید.
  3. از مقداری گشنیز و شنبلیله برای عطر بیشتر می توانید استفاده کنید.
  4. شما می توانید این ماهی را در توری قرار داده و روی ذغال نیز به جای فر بپزید.
  5. اگر تمر هندی در دسترس نبود می توانید از رب انار نیز استفاده کنید.