طرز تهیه سبزی پلو با ماهی قرل آلا مجلسی و خوش طعم برای شب عید


سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای اصیل و مجلسی ایرانی است که در گذشته در شب های عید این غذا تهیه می شده است. از خواص ماهی می توان به کاهش دهنده فشار خون، کاهش ابتلا به سرطان، جفظ سلامت پوست و مو و… اشاره کرد. در این دستور یک روش خوب برای مزه دار کردن ماهی و تهیه سبزی پلو گفته شده است که شما می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه سبزی پلو با ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج ۳ پیمانه
شوید ۲۵۰ گرم
جعفری ۱۵۰ گرم
تره ۱۰۰ گرم
شنبلیله ۳۰ گرم
سیر ۱ عدد
ماهی ۲ عدد
آرد کمی
نمکف فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز و پودر سیر به میزان دلخواه

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

مرحله اول: طعم دار کردن ماهی

ماهی های پاک شده و شسته شده را در یک ظرف بریزید و به آن مقداری آبلیمو اضافه کنید تا طعم دار شود. ادویه های گفته شده را به آرد اضافه کنید و هم بزنید سپس ماهی ها را در آن بغلتانید تا تمام مواد پوشیده شود و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار شود.

مرحله دوم: آماده کردن مواد لازم

سبزی های گفته شده را تهیه کنید و پاک کنید سپس با آب بشورید و بزایرد خشک شود در ادامه سبزی ها را با چاقو خوب خرد کنید و در یک ظرف بریزید. برنج را پاک کنید و با آب چند مرتبه بشورید سپس همراه مقداری آب و نمک بزارید خیس بخورد.

مرحله سوم: تهیه سبزی پلو

برنج را همراه آب آن در قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا برنج نیم پز شود. در ادامه سبزی را نیز در تابه کمی تفت دهید و به برنج اضافه کنید. بعد از مدتی آن را آبکش کنید و در کف قابلمه کمی روغن بریزید و نان یا سیب زمینی قرار دیهد تا ته دیگ داشته باشید. برنج را به قابلمه اضافه کنید و بزایرد برنج دم بکشد.

مرحله چهارم: سرخ کردن ماهی ها

در یک تابه روغ بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس ماهی ها را در آن قرار داده و بزارید هر دو طرف ماهی خوب سرخ و طلایی شود. در آخر سبزی پلو را در ظرف سرو بریزید و ماهی های سرخ شده را کنار آن قرار دهید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

  1. تفت دادن سبزی اختیاری است و اگر آن را تفت ندادید برنج را کمی زنده تر بردارید تا آب  سبزی باعث شفته شدن سبزی پلو نشود.
  2. مقدار زمان لازم برای دم کشیدن برنج ۴۰ دقیقه است که بعد از دم کشیدن می توانید کمی مخلوط آب و روغن به برنج اضافه کنید تا برنج خوشمزه تری داشته باشید.
  3. برای مزه دار کردن ماهی از مقداری زعفران دم کرده نیز می توانید استفاده کنید.