طرز تهیه فرنی با آرد برنج و شیر مقوی و مفید برای نوزاد و کودک برای 2 نفر


فرنی با آرد برنج یکی از روش های تهیه فرنی است که شما می توانید آن را تهیه و به عنوان عصرانه یا صبحانه استفاده کنید. همچنین می توانید از فرنی به عنوان دسر در مهمانی ها و مجالس خود نیز استفاده کنید. از این فرنی برای تغذیه کودکان خود نیز می توانید استفاده کنید. این فرنی یک منبع غذایی مقوی و خوب محسوب می شود و در دوران کاهش وزن نیز به عنوان یک میان وعده می توان از آن استفاده کرد. این فرنی برای تغذیه کودکانی که میلی به خوردن صبحانه ندارند نیز می تواند گزینه خوبی باشد. امروز در کولاک طرز تهیه فرنی با آرد برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد برنج ۴ ق غذا خوری
شکر ۴ ق غذا خوری
شیر ۴ لیوان
پودر هل و گلاب کمی

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

ابتدا آرد برنج را الک کنید تا کاملا شفاف شود  و در یک قابلمه بریزید سپس به آن شکر را اضافه کنید و در ادامه ۱ لیوان شیر سرد را نیز بیفزایید و قابلمه را روی گاز قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا آرد گلوله نشود و شفاف و یکدست بماند.

مرحله دوم: هم زدن فرنی روی حرارت ملایم

بعد از مدتی بقیه شیر را اضافه کنید و به طور مداوم دوباره هم بزنید تا فرنی غلظت بگیرد و ته نگیرد. در ادامه بعد از اینکه فرنی به غلظت مناسبی رسید و آخر پخت آن بود پودر هل و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند و گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: تزیین کردن فرنی

فرنی تهیه شده بعد از اینکه کمی از دما افتاده را در ظرف سرو بریزید و بریا تزیین روی فرنی می توانید از خلال پسته و گل محمدی و دیگر مواد مانند دارچین استفاده و میل کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه فرنی با آرد برنج

  1. به جای شکر می توانید از عسل نیز برای شیرین شدن فرنی استفاده کنید که سالم تر از شکر است.
  2. برای طعم دار شدن فرنی می توانید از زعفران دم کرده یا پودر کاکائو نیز استفاده کنید که در این صورت فرنی شما رنگی می شود.
  3. برای سرو این فرنی می توانید در کنار آن از خرما، میوه، عسل، مغزیجات و… نیز استفاده کنید.
  4. به جای هل و گلاب از وانیل نیز بریا طعم دار کردن فرنی خود می توانید استفاده کنید.